Los bericht bekijken
Oud 15 March 2011, 01:35   #5
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Om dit doel te bereiken moet je kort, duidelijk, zakelijk en onpersoonlijk communiceren
Nope, als je dat wilt moet je een zakelijk werkend support forum opzetten. Zoiets ben ik aan het proberen maar dat werkt niet.

Citaat:
Eerder lijken ze bedoeld om het eigen gelijk te halen, of om een discussie uit te lokken ?
Ik denk dat je misschien wat verder moet denken. Eigen gelijk of een discussie is lang niet altijd van toepassing in dat soort topics.
Je zit gewoon op een forum met meerdere mensen met verstand van zaken, die allen ook een bepaalde mening zijn toegedaan omtrent wat het beste is. Want "ben ik voldoende beschermd" geeft wel erg veel ruimte voor speling en meningen.
Voor de een kun je niet beschermd genoeg zijn, voor de ander is een virusscannertje al genoeg. Er gaan er meerderen antwoord geven, wie moet de TS dan geloven?
En waar blijf je dan met je zakelijk en onpersoonlijk communiceren?

Je zult mij dat ook wel eens zien doen. Kijk naar een topic over het wel of niet nodig zijn van een virusscanner voor een Mac. Het is dan jammer te zien dat er mensen zijn die nog steeds beweren dat het niet nodig is. Als je 1 zo iemand hebt en de winkel zegt dan ook, geloven mensen dat ook graag terwijl het niet correct is aangezien Apple zelf tegenwoordig adviseert een virusscanner te installeren.
Daarover wil ik geen discussie hier uitlokken, maar hoe correct wil je een gebruiker adviseren? Vindt jij het goed als een gebruiker op de verkeerde voet gezet wordt, zie je dat dan liever?

Het is mijns inziens belangrijker een algemeen goed advies te geven, dan iets wat iemand zelf als belangrijk ervaart. Dus een soort gulden middenweg.
Maar dat is in bepaalde gevallen moeilijk te realiseren als je toch de nodige mensen met kennis aanwezig hebt. En vaak is het gewoon een kwestie dat men de vragensteller zo goed mogelijk wenst te helpen.

Helpen is niet als lolletje bedoeld. Er kan best een lolletje tussendoor.
Maar ik moet het eerste forum nog tegen komen, waar een algemene vraag zoals in jouw voorbeeld, strak, zakelijk en duidelijk beantwoord wordt. Want dat is gewoon niet mogelijk in dat voorbeeld.

Voor de rest bestaat er zoiets als dit, verschil van mening vanuit threads waar we dan eens van gedachten kunnen wisselen.
Ik probeer overigens zelf ook te minderen om onnodige info in een thread te geven, want ik besef ook dat het soms wat teveel wordt voor een TS en ik maak je daar net zo schuldig aan als andere goedbedoelende helpers.

Je kunt een open forum waar iedereen ook iedereen mag helpen nu eenmaal nooit kort, zakelijk en onpersoonlijk krijgen.