Los bericht bekijken
Oud 10 May 2019, 01:17   #42
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilberto Bekijk bericht
Er stond op het mobo een plus teken aangeduid, maar niet op de elco's. Ik heb ze precies in dezelfde richting van de elco's ernaast geplaatst. De condensatortjes staan allemaal op dezelfde manier gesoldeerd op het mainboard...
Zoals getoond in de onderste foto bij dit bericht :
https://forum.computeridee.nl/showpo...1&postcount=11
staat er wel een min aangegeven op de oude elco's, en zo precies ook op de nieuwe. Overtuig je daarvan.

Citaat:
Ik heb het speakertje los gemaakt en op de achterzijnde staat: KLX 8 ohm 0,25 W
Ik hoor geen enkele pieptoon bij het opstarten. Ik heb het luidsprekertje uit de oude pc gedemonteerd en op de achterzijde staat: M X 0,5 W 8 ohm
Mag ik dit speakertje aansluiten op de front connector ? Is dit niet gevaarlijk?.
De speaker die er in komt is dus 0,5 Watt en die er uit kwam 0,25 Watt. Dan is dat OK, die kan er in, maar hoe de aansluitingen overeenkomen kan ik niet zien.

Bij de meeste moederborden krijg je bij een normale gelukte boot (na POST) één beep te horen. Pas als het patroon hiervan afwijkt heb je problemen...

Citaat:
Daar kan ik ook inkomen, maar je hebt reeds vermeld dat het niet het moederbord is dat stuk is. De twijfel is er dus nog een beetje!
Waar schrijf ik overtuigd dat het niet het moederbord is ? Jij twijfelt meer dan ik, maar ik probeer nog wel alle andere opties op te noemen, en met elke uitkomst raak ik meer overtuigd dat het mobo wel stuk geraakt is, zij het door het solderen, zij het door iets anders zoals statische ontlading.
  Met citaat antwoorden