Discussie: Sluiting
Los bericht bekijken
Oud 17 July 2018, 09:08   #10
anoniem14396
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Hier wil ik toch nog wel een kanttekening plaatsen:
Ik heb ooit geschreven dat ik geen gebruik wilde maken van externe links om afbeeldingen te tonen omdat ik vind dat de plaatjes op de server van het forum thuis horen en niet er buiten, zodat geen links gebroken kunnen worden.
Wat wil nu wel het feit, ik heb alle plaatjes ( > 1100) altijd in de tekst geplaatst, dus direct zichtbaar wanneer je ingelogd bent. Maar juist deze plaatjes zijn (nu in ieder geval) niet meer zichtbaar.

Ik vraag mij dus ernstig af wat er na sluiting nog toegankelijk is qua afbeeldingen. Waarschijnlijk niets. En afgezien van hun onzichtbaarheid zijn de copyrights vaag.

Dit is op te merken, al zal het ergens de onoverkomelijke bedoeling zijn.
Als je controle wil houden over jouw plaatjes is het simpel, je 'eigen' webservertje. Niet afhankelijk van andere partijen, maar zelf onder controle. Ik kan plaatjes die ik twee jaar geleden eens op een forum geplaatst heb zonder problemen opnieuw plaatsen. Tweede voordeel was dat ik ze hier meteen kon plaatsen, dus niet alleen zichtbaar voor mensen die ingelogd waren.

(leuke anekdote. Een duitser vond het jaren geleden leuk om mijn foto's te 'lenen' alsof het zijn foto's waren. Een berichtje achtergelaten op het desbetreffende forum, dat dat niet de bedoeling was, maar hij ging verder. Dus het laatste gestolen plaatje tijdelijk vervangen door een '18+' plaatje.Toen kwam het wel over, maar niet voordat de moderator hem een ban gaf van drie maanden..)

Heren (en dames?), het was mij waarlijk een genoegen om hier samen met u anderen te helpen. Wil de laatste het licht uitdoen?
  Met citaat antwoorden