Discussie: Multiboot XP-W7-W10
Los bericht bekijken
Oud 27 October 2015, 23:41   #6
anoniem14942
Guest

Standaard

Hoi Erik

Via Macrium Reflect kan ik boot.ini vanuit de BCD-partitie idd lezen en ook wijzigen, alleen kan ik 'm niet naar die partitie terugschrijven, althans niet met Macrium. Ik denk, dat daar best wel een ander programma is waarmee dat wel zou kunnen, alleen weet ik niet welk programma.
In de boot.ini worden geen hogere Windows-versies vermeld, die staan in de BCD-partitie. Er kunnen wel lagere versies in staan, ik heb zelf een multiboot gehad met W2K en XP en daarvoor met W98 en NT.
Maar de boot.ini die ik dus kan bekijken in de BCD-partitie bevatte geen fouten, heb 'm vergeleken met een oude die ik zelf nog had staan.
In wezen is het wisselen van partities niet meer relevant: W7 staat op z'n oorspronkelijke plaats, W10 ook en XP heb ik opnieuw ge´nstalleerd op de plaats waar ie nu staat en ook was op te starten. De boot.ini die ik bekeken heb verwijst ook naar die partitie.
Ik ga eens op m'n gemak die instructies om vanuit Windows 10 een nieuwe bootconfiguratie te schrijven bekijken, maar dat kan even duren.
Ik laat je binnen een paar dagen wel weten, of ik daar wat uit kan halen.

Ik wil je wel bedanken voor al die moeite die je voor me gedaan hebt, geweldig.
Bedankt en groetjes,
Marcel
  Met citaat antwoorden