Discussie: Moederbord stuk?
Los bericht bekijken
Oud 17 April 2010, 18:30   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chupa Bekijk bericht
....Toen mijn vader de pc opendeed zagen we dat de ventilator (de grote die de voeding koelt) niet werkte. Dus heeft mn pa een nieuwe gehaald en aangesloten.
Sinds de aansluiting van de nieuwe voeding, doet de pc het helemaal niet meer. Als ik m nu aandoe dan geeft de ventilator een klein tikje, hij draait een centimetertje en dan gaat de pc uit. Als het draad wat van de ventilator naar de moederbord gaat wordt losgekoppeld van de moederbord, start de pc wel op?
Je haalt denk ik dingen door elkaar. In ieder geval vind ik het verwarrend wat je vertelt

Je zegt dat het de ventilator van de voeding is die niet werkte, maar was dat niet de fan van de processor ? Want alleen die zit aangesloten op het moederbord. Die van de voeding zit IN de voeding aangesloten en kan je dus niet afkoppelen.

En de vraag... heeft je vader een nieuwe voeding gekocht of een nieuwe fan ?

Dat 'de fan' (welke is dat nu ?) even draait als deze aangesloten zit, en daarna de PC uitvalt, kan een sluiting in die fan of een probleem in het regel-circuit op het moederbord zijn.
Of iets verkeerd aangesloten ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chupa Bekijk bericht
De pc start wel op, maar voordat hij helemaal opgestart is gaat hij alweer uit. Ik kan echt niks aanklikken...
Dit doet mij denken dat je processor-fan dus niet draait en de processor oververhit raakt ?

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 17 April 2010 om 18:43
  Met citaat antwoorden