Discussie: Homevideo
Los bericht bekijken
Oud 17 January 2014, 14:27   #9
anoniem43137
Guest

Standaard

Windows 7
NAS ZYXEL NSA 320
Mediasplayer WD TV live

Dag Edmoor en overige lezers,

Ik heb je advies opgevolgd. Alleen bleek de mediaplayer die jij voorstelde niet meer leverbaar. Het is uiteindelijk een WD TV live geworden. Ik heb er nu een weekje mee gespeeld, maar zit nog met 2 problemen.

Probleem 1:
Ik heb jaren geleden mijn single 8 films (met Magix-video) gedigitaliseerd en op DVD gezet. Op de DVD staat een menustructuur, zodat hoofdstukken kan kiezen. Op de laptop werkt dat menu, ook als ik de video vanuit de files afspeel. Via de mediaplayer kan ik geen menu vinden en moet ik de video persé vooraan beginnen.
NB Het programma Magix video werkt niet meer met windows 7, dus ik denk dat ik niets aan de DVD structuur kan veranderen.

Probleem 2:
NAS en mediasplayer zijn beide via kabel op LAN aangesloten. De NAS is toegankelijk via mediaplayer, want als ik de map "muziek" aanklik kan ik vervolgens 1 nummer of 1 album sorteren en afspelen. Ik zie ook de afspeellijst (gemaakt met Windows Mediaplayer in het menu van de mediaplayer onder de NAS. Als ik die aanklik, krijg ik de melding: "geen media beschikbaar om af te spelen". Als ik de NAS via mijn laptop benader en op de afspeellijst klik, wordt de selectie wel afgespeeld. Mijn conlusie is daarom dat de verbindigen werken en dat de afspeellijst media-informatie bevat. Het feit dat het niet werkt moet dus ergens anders aanliggen.

Kan het te maken hebben met de organisatie van de media op de NAS?
Windows Mediaplayer ziet de NAS onder "andere bibliotheken". Als ik daar de NAS selecteer en dan naar muziek (of andere media) zoek, krijg ik de melding dat er geen muziek is gevonden.
Omdat er standaard geen muziekmap was op de NAS, heb ik zelf via "nieuwe map" een map "muziek" toegevoegd.aangemaakt. Kan dat het probleem zijn?
Ik heb de NAS niet zelf geďnstalleerd (omdat ik daar weinig verstand van heb), maar hadden er bij de installatie media-mappen moeten worden gemaakt?

Mvg
Bart
  Met citaat antwoorden