Los bericht bekijken
Oud 17 October 2015, 09:11   #7
anoniem56220
Guest

Standaard

Ik heb enkele jaren geleden mijn oude mediacenter (gezeik met voeding enz) vervangen door een "nieuwe" pc. Het voordeel van een NAS oplossing is dat ik het langzaam kan opbouwen en de boel naast elkaar kan opzetten. Ik kan dan eerst een NAS neerzetten, daar een HDHomerun tuner aan koppelen, Domoticz en DVBLink er op draaien en mijn huidige volwaardige mediacenter als client gebruiken. Als dat allemaal goed bevalt kan ik de volwaardige mediacenter PC vervangen door een HDMI stick of een NUC achtige oplossing. Bovendien is de WAF (Wife Acceptance Factor) extreem hoog, omdat alles blijft werken totdat de nieuwe oplossing 100% getest is.
Ik denk dat ik dat toch maar eens heeeeeeel erg serieus moet gaan overwegen.

Weer eens iets om helemaal in te duiken. Ik heb helemaal geen verstand van NAS'en. Ik geloof dat ze op Hardware.info wel wat interessante workshops hebben gedaan. Ik moet natuurlijk niet hebben dat een NAS mijn tuners niet kan handelen. Als ik alleen al kijk naar Synology dan is er een enorm aanbod!

Inderdaad, het is oppassen met wat je als goedkoop beschouwt. Maar laten we wel wezen: dat is al sinds jaar en dag de dagelijkse praktijk. Je hangt ergens een bordje "goedkoop" op en mensen denken niet meer na en beginnen de winkelwagens vol te laden. Gelukkig hebben we internet en prijsvergelijkers!
  Met citaat antwoorden