Los bericht bekijken
Oud 14 December 2018, 19:39   #6
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Sommige hubs zijn een beetje moeilijk in het doorgeven van powerinstellingen. Het kan zijn dat de hub (of het apparaat achter de hub) geen stroom of actie meer krijgt vanuit Windows, maar ik dacht wel te lezen dat het bij jou ooit wel gewerkt heeft.

Je kan proberen het energiebeheer voor hubs uit te schakelen, maar doe dat dan eerst voor die ene hub om te proberen:

* sluit even alleen de hub aan, zonder schijf of stick.
* open Apparaatbeheer, vouw de tak 'USB Controllers' uit, en maak een screenshot of notitie van die situatie.
* trek nu de hub uit, en let op welke verdwenen is. Steek hem er weer in, om hem terug te zien, zodat je weet hoe de hub heet, zoiets als 'Generic USB hub' bijvoorbeeld.
* zodra hij in beeld is, rechtsklik je op die hub, ga je naar de tab 'Energiebeheer', en haal je het vinkje weg bij 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen'..
* sluit Apparaatbeheer.
* Ik zelf zou de computer nu herstarten, en proberen.

Als het nu werkt weet ik niet of dat zo blijft wanneer je dezelfde hub op een andere poort zou gebruiken, test dat dus.

Als het nog niet werkt:
het kan zijn dat de hub ook weer op een interne hub zit, en dat die niet goed reageert i.c.m. die externe hub. Doe daarom exact hetzelfde als boven, maar dan voor alle andere (hoofd)hubs die je in dat USB Controller lijstje zie, dat zijn er vaak 6 of meer.
Heb je een mix van USB 2.0 en USB 3 poorten aan je computer, dan doe je dat in eerste instantie alleen voor het soort hub waar de externe hub op aangesloten staat, te zien aan het uiterlijk van de connector op je PC, maar ik denk dat dit probleem nog uit de USB 2.0 tijd is.

Als het dan nog niet gaat:
* zorg dat je weet om welke externe hub het gaat zoals boven uitgelegd
* trek de hub er uit
* vouw de tak 'USB Controllers' weer uit
* in het menu 'Beeld' kies je voor 'Verborgen apparaten weergeven'
* nu zie je de naam van die hub diverse keren staan, maar uitgegrijsd
* rechtsklik op elke, en kies voor 'Installatie ongedaan maken'
* herstart het liefst de computer.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 14 December 2018 om 20:32
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden