Los bericht bekijken
Oud 24 December 2014, 09:30   #1
anoniem57587
Guest

Standaard 2 schijven, 1 partitie?

Ha!

Ik heb een probleem en hoop dat iemand me kan helpen.
In mijn laptop zitten 2 schijven, een harde schijf van 500 GB en een SSD van 32 gb. Origineel had ik hier gewoon één C-schijf voor waar beide schijven in samengevoegd zaten.
Heb mijn laptop compleet opnieuw moeten laten installeren (klein incident waarbij alles werd gewist, oeps) en hiermee zijn die schijven losgekoppeld en heb ik dus 2 partities. Een C met 32 gb en een D met 500 gb.

Dit werkt alleen van geen kanten. Ik heb alle persoonlijke bestanden al op D staan, nieuwe programma's worden op D geïnstalleerd, maar Windows heeft de neiging om toch allerlei "kleine" bestanden op C te plaatsen. Delen van Windows mail, Office, tijdelijke bestanden en natuurlijk de softwareupdates komen allemaal op C, met als gevolg dat ik nu 5MB over heb op C (en 400 GB op D) en dit vindt mijn laptop niet prettig.

Is er iemand die me kan helpen met dit probleem? Kan ik deze twee schijven weer samenvoegen tot één partitie bijvoorbeeld? Of er voor zorgen dat de systeembestanden op D staan, maar dat mijn laptop denkt dat ze op C staan en dus wel nog kan functioneren?

Alvast bedankt!
  Met citaat antwoorden