Discussie: Windows afsluiten
Los bericht bekijken
Oud 7 January 2018, 09:36   #10
anoniem15124
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
opnieuw opstarten via de startknop , is geen snel opstarten , dit duurt iets langer en Windows zet alles weer keurig op een rij.
Wordt ook door Microsoft gepromoot , om dat af en toe uit te voeren.
Maar ik ging er, in mijn onschuld/onkunde, van uit dat als ik iets afsluit om op een later tijdstip weer op te starten, ik dan ook opnieuw opstart. Nu (b)lijkt dat dus niet zo te zijn?!
Is dat altijd al zo geweest?

Die 6 seconden 'truc' hanteer ik als een pc echt 'hangt' en ik het ding toch uit / opnieuw opgestart wil hebben. Maar geloof niet dat het goed is voor de apparatuur.

n.a.v. de Googlesearch van Lange Pier kwam ik op https://computertotaal.nl/artikelen/...dows-10-69508/ daar word in de reacties afgeraden om dat snel starten te gebruiken.

Die zelfde link geeft o.a. aan
Citaat:
De computer wordt dus niet in de slaapstand gebracht, maar Windows slaat tijdens het afsluiten de staat waarin je computer zich op dat moment verkeert op in een slaapbestand dat gelezen en gebruikt wordt wanneer je de computer opnieuw opstart
ik vind in het stukje in CID en bovenstaande tekst een tegenstrijdigheid zitten. De eerste zegt dat de pc in een slaapstand komt, de ander heeft het over een slaapBEstand. Of is dat een kwestie van woordkeuze?

Laatst gewijzigd door Obelix71 : 7 January 2018 om 09:38
  Met citaat antwoorden