Los bericht bekijken
Oud 26 November 2017, 11:21   #22
jcwrh

Standaard

Handbrake heeft idd wel iets van een leercurve, maar er is prima kwaliteit mp4 (in HD kwaliteit dus 1080 bij 1920) te behalen met toch een redelijk kleine bestandsgrootte. De duur van het converteren hangt natuurlijk ook van je systeem af. Ik converteer een film van gemiddelde lengte (zeg 2 uur) in ongeveer een half uur en hou daar gemiddeld een bestand van 1800 mb over (in FullHD dus). Ik gebruik altijd losse ondertitels in de vorm van SRT bestanden, die converteer ik dus nooit mee. Het geluid is in stereo, alhoewel het wel mogelijk is om AC3 streams 1 op 1 te kopiëren met Handbrake. DTS lust ie niet. Dan is idd MKV weer een betere container, maar de nieuwste Handbrake versie kan dat volgens mij ook aan. Alle info wat betreft Handbrake qua instellingen haal ik van het internet en uiteraard op Handbrake's eigen site (https://handbrake.fr/docs/en/latest/...ion/about.html). Ik kan op mijn NAS op zo'n manier toch behoorlijk wat films kwijt zonder teveel aan kwaliteit te moeten inleveren.

Zijn dat DVD's van Catweazle en is er uberhaupt een nederlandse ondertitel beschikbaar? Dan zou Handbrake dat zonder moeite moeten kunnen converteren. Kies dan wel de burn-in optie bij het tabblad ondertitel. Je ondertitel word dan in het beeld "gebrand". Gevolg is wel dat je dus geen ondertitel keuze hebt, maar waarom zou je dat uberhaupt willen vraag ik me dan af.

Grtz, jcwrh
jcwrh is offline   Met citaat antwoorden