Los bericht bekijken
Oud 11 December 2018, 16:56   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Als de kast toch in een kast komt, zou ik kijken of je je huidige computerkast kan hergebruiken. Het gaat er dan vooral om of je aan de voorkant voldoende aansluitingen hebt. Als dat niet zo is, dan een nieuwe computerkast die daar wel over beschikt.
Begin daar mee, want de behuizing bepaalt welk formaat moederbord je moet hebben (ATX, mATX, uATX enzo; ik denk toch gewoon ATX in jouw geval).

Stap twee is bepalen of je een Intel of AMD processor wil. AMD heeft Intel de laatste tijd behoorlijk ingehaald, maar ik vermoed dat de ingebouwde grafische chips van Intel nog wel beter zijn. Deze keuze bepaalt ook welk moederbord je moet hebben. Gezien wat je er mee wil zou ik op dit moment geen losse grafische kaart aanbevelen. Af en toe videobewerken kan ook prima met in de processor ingebakken videomogelijkheden. Mocht je ooit tegen grenzen aanlopen dan kan die aparte grafische kaart altijd nog. Zeker ook omdat die dingen bizar duur zijn op het moment.

Qua moederbord is Asrock prima. Daar kies ik meestal voor als ASUS te duur is. En dat is meestal te duur. Dat is stap drie. Maar besluit eerst maar eens over stap 1 en 2 en hoeveel sata poorten je nodig hebt. Dan gaan we van daar uit verder.
  Met citaat antwoorden