Discussie: Jullie mening
Los bericht bekijken
Oud 4 April 2010, 08:50   #20682
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anacho Bekijk bericht
Of dat bij nieuwe hoogbouw er verplicht een parkeergarage onder wordt aangelegd met een minimum aantal parkeerplaatsen gelijk aan de hoeveelheid woningen in de flat.
Alleen heb je nog steeds dat elke ochtend en avond de kantoorgebouwen die maar telkens strijden om hoger te worden gebouwd vol- en leeg moeten stromen met personeel en bezoek, en dat betekent zware belasting van invalswegen van oudere steden. Filé European.

Hoogbouw is natuurlijk niet de enige file-vormer, ook de gewone uitbreiding van de buitenwijken doen daar aan mee, en het aantal auto's, maar ik vind echt dat hoogbouw onderschat wordt.

Elk oppervlak van elke verdieping is een uitbreiding van het oppervlak van die stad zonder dat (in de meeste gevallen) de wegen naar die stad verbreed worden.
Alleen nieuwe steden kunnen er rekening mee houden. Oudere steden (Europa) moeten op flinke schaal onteigenen, en daar is denk ik het geld- of de bereidheid niet voor.
Of natuurlijk stoppen met te veel hoogbouw, waar ik eigenlijk wel wat voor voel, maar dan komt het 'V' woord in beeld, en dat is moeilijk te verkopen... ('V' = vol)

Maar ja, we klooien nu gewoon decennia verder aan met een legertje ambtenaren om allerlei fl*tplannetjes rond filebestrijding te presenteren. Houd hun maar zoet, goede oefening in spreekvaardigheid, en de mensen zijn lekker bezig in de file.
Kost allemaal niks joh.... whistle.gif Ze kunnen tenslotte toch niet ALLEMAAL naar die 29 miljard gaan zoeken ?

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 4 April 2010 om 08:53
  Met citaat antwoorden