Los bericht bekijken
Oud 30 May 2017, 00:01   #5
burgkop

burgkop's schermafbeelding

Standaard

Zit nu op tablet, computer niet bruikbaar.
Behalve als ik een oudere backup terug zet, dan heb ik weer beeld en kan ik van alles doen.
Maar wil je weer afsluiten of herstarten, als je hem een poosje hebt gebruikt, dan Moet je de updates doenAls je wilt herstarten, dan bekende tekst dat windows bezig is met update 1 van 2 (of meerdere) schakel comp. niet uit ... de bekende tekst. In donkerblauw scherm met draaend rondje.
Dat scherm staat er na 2 uur nog. Soms zie je het bezigheidsledje branden, meestal als er een half uur niets is gebeurt, maar zal wel wat anders zijn, want hij blijft op eerste update staan, 1 van 2.

Ik kan verder niets, alleen met Acronis cd erin geforceerd backup terug zetten (reset knop)

Doe ik nu hetzelfde maar dan updates installeren en pc afsluiten, dan is hij na 3 uur nog steeds niet afgesloten en als ik dan op monitor kijk staat hij nog steeds bij update 1 en het dingetje draait, dus zit niet vast.

Vreemd hoor.
Wanneer ik handmatig na backup ga zoeken op updates, dan krijg je de melding, zoals gewoonlijk, dat de computer wordt veerbereid op...... maar ook dat staat er na een uur nog.

Ik snap er geen bal van.

Zal morgen eens die nieuwe ssd schijf van 500 gb loskoppelen, daar staat verder niets op, heb ik nog geen bitje op gezet, alleen aangemeld en een driveletter gegeven.
Ik blijf het raar vinden dat deze in het zwarte scherm staat, als enige, voordat je in windows komt.
Staat Niet aangesloten op een sata aansluiting op het moederbord, maar op een extra sata aansluiting op een pci insteekkaartje. (usb3 en sata)
Je moet toch wat proberen.
Die ssd staat in de bios als laaste denk ik, eerst gaan dvd - kleine ssd met os - dan de rest.

---

edit.

Wanneer ik overschakel naar Windows 10, op dezelfde SSD - Uiteraard andere partitie - Dan is er niets aan de hand. dan gaat hij een paar updates uitvoeren, zonder probleem. Herstarten ook.

Windows 10 zal voor mij nooit wat worden.

Edit;

In dat zwarte scherm staat overigens wel bij die maagdelijke ssd tekst Pci-e van dat betreffende insteek kaartje.

Laatst gewijzigd door burgkop : 30 May 2017 om 06:32 Reden: Aanvulling
burgkop is offline   Met citaat antwoorden