Los bericht bekijken
Oud 28 May 2017, 23:23   #1
burgkop

burgkop's schermafbeelding

Standaard Weer andere opstart problemen - sinds kort

Heb ik weer iets aparts?: Ik gebruik Classic Start menu

De laatste dagen bij het opstarten van Windows 8.1 heb je, voordat Windows start, de Windows "vlag" met daaronder die draaiende rondjes?
Nou dan zie je alleen die 'Vlag" of wat het is , niet draaiende rondjes eronder. Daar blijft hij hangen, gaat niet verder, al wacht je een kwartier.
---
Een andere keer start hij gewoon door, als het bureaublad er is, en de pictogrammen er zijn en je wacht even tot alles is geladen, kun je toch niets aanklikken, althans NIETS werk, niet één pictogram, dus ook START niet. Als je met je pijl bij Start komt staat er een blauw rondje te draaien, over de hele balk onderin, maar al wacht je een uur, verder kom je niet.
In veilige modus kan ik niet komen, het enige wat kan is een Backup terug zetten. Dan werkt het weer even in Windows 8.
---
Dan ga ik bijv. in Word 2016 een stukje schrijven, komt er even later dat word niet reageert, en hop zit alles weer vast.
---
Bij een andere keer opstarten blijven de meeste pictogrammen op het bureaublad wit en kom je ook niet verder. Trouwens de Virusscanner (Esset) is dan ook steeds niet in beeld.
Computerkast geeft al die tijd niet aan dat hij bizzy is.
---
Volgende keer opstarten komt er weer een blauw scherm met de melding dat dat het lijkt dat Windows niet op de juiste wijze is geladen.
Plaatje
---
Dus steeds en back-up terug zetten werkt wel even, dat is overigens dezelfde die het altijd goed heeft gedaan. Ik kan wel opstarten met Windows 10, wat een rot Windows versie, is niet mijn ding, maar als het moet moet het maar, anders niet op PC en Internet. Alleen staat daar heel veel niet op, zelfs geen e-mail.
---
Is dit een bekend iets, of heb ik weer eens iets speciaals?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Herstel melding.jpg‎ (86,6 KB, 12x gelezen)