Los bericht bekijken
Oud 6 October 2016, 14:52   #7
anoniem14407
Guest

Standaard Nog steeds niet gelukt

Lange Pier, bedankt voor je link. ik heb de adviezen opgevolgd die er instonden. De herstelfile meldt dan: "herstel van de bootorder succesvol verlopen" maar bij reboot blijkt dan toch dat er niets gebeurd is. Overigens interessante pagina van MS.Over de MBR ben ik een stuk wijzer. Een les: wees er doodvoorzichtig mee.

Satneef: Dat programma is dus idd niet mer gratis. Heeft overigens een hoge score bij de beoordeling

Lange Pier: Ik heb het progje bekeken, maar voor W10 kon ik er toch niet goed wijs uit. Heb het niet gebruikt.
ip daarvan Boot-Repair-Disk (https://sf.net/projects/boot-repair-cd/) . Daar zag ik dat de MBR op m'n 1,5TB stond en W10 op SSD schijf. Die MBR was nog van een niet functionnerend 8.1 Hoe gek wil je het hebben? Maar herstel MBR niet gelukt

Aladin: Ik zag geen kans die MBR te verpplaatsen naar de SSD schijf Ook met de 10 installatieschijf was niks te beginnen. Melding: "Windows is afgegrendeld."

Herinstalleren kan altijd nog. Ik ga nu de hele handel formateren, zet dan met CloneZilla m'n kopie van W10 van de SSD terug. En ben benieuwd want daar zit dus geen MBR op. Heb ook een kopie van de hele SSD schijf met 10 en Linux.
Ik hou jullie op de hoogte. Het boeit me wel.
De les met dit alles: Een MBR herstel je niet zo gemakkelijk.
  Met citaat antwoorden