Los bericht bekijken
Oud 14 May 2011, 07:50   #6
anoniem44567
Guest

Standaard

Toen ik de reactie van stroke33 las, was ik toevallig me RecoverMyFiles bezig. Alleen had ik de gratis versie gedownload. Ik heb honderden gevonden bestanden aangevinkt en ik wou ze opslaan, toen kreeg ik de melding dat ik daarvoor eerst moet registreren (70 euro).

Van Easeus heb ik Data Recovery ook geprobeerd, dat werkt niet omdat ik geen bestanden kan herstellen van de schijf die nu in gebruik is. Dit zou dus moeten werken als ik mijn harde schijf op een andere schijf aansluit. Ik heb hier echter geen ervaring mee en ik heb een laptop. Ik weet niet of het dan ook mogelijk is of misschien moeilijker is.

Recuva werkt niet, ik heb de indruk dat het programma alleen geschikt is voor bestanden van de huidige schijf en dus niet van vˇˇr het formatteren.

Hoewel jullie mij waarschuwden voor het feit dat ik vooral geen nieuwe versie van windows mocht installeren, had ik dat al gedaan voordat ik mijn bericht op het forum plaatste. Ondanks de nieuwe installatie van windows 7 kan ik met een programma als RecoverMyFiles wel degelijk mijn oude bestanden vinden. Ik zie alleen op tegen die prijs van 70 euro.

Ik heb o.a. veel foto's gevonden en een groot aantal word/excel bestanden met RecoverMyFiles, die ik dus niet kan opslaan, tenzij ik me registreer

EDIT: Ik heb inmiddels een nieuw programma gedownload: MiniTool Power Data Recovery. Het is de gratis versie, die alleen gebruikt mag worden door thuisgebruikers, maar wel alle functies van de betaalde versie heeft. Volgens Softpedia.com is het een redelijk programma dat kwalitatief net zo goed is als veel commerciŰle programma's. Ik heb de Quick scan geprobeerd en ik heb bestanden van een verouderde versie van mijn oude partitie terug kunnen halen (de bestanden die ik terug wilde staat hier niet bij). Daarom probeer ik nu de Full scan. Ik zal het resultaat hier plaatsen.

Laatst gewijzigd door joey1105 : 14 May 2011 om 08:07 Reden: MiniTool Power Data Recovery (Free Edition) toegevoegd aan de post
  Met citaat antwoorden