Discussie: Jullie mening
Los bericht bekijken
Oud 29 September 2013, 09:34   #21684
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joman Bekijk bericht
Maar goed...in principe hoort het eigenlijk zo...plug and play...nietwaar?
Dacht ik ook... Ik bracht gisteren wat prima CRT monitors naar het millieupark, en hoorde mezelf klagen dat zulke goedwerkende dingen schaamteloos door de volgende ontwikkeling werden vervangen, maar schrok ook weer van die gedachte, want als ze kapot waren geweest had ik ook geklaagd. En tenslotte had ik ze ook al als afdankertjes nog jaren gebruikt.

De tijd van modulaire PC's is via laptop's en dan smartphones wat aan het versmelten tot het gebruik van kant en klare apparaten zoals we die nodig blijken (of denken) te hebben, en fouten verminderen. Fora worden wat minder nodig ?

We zagen in 'De wereld draait door' iemand die het modulair bouwen nieuw leven in wilde blazen door dit (dus al bij de desktop PC bestaande) systeem weer bij smartphones te gaan toepassen zodat delen ge-upgrade kunnen worden (b.v. de camera), maar ik heb weinig vertrouwen dat een fabrikant dat (dure) avontuur aangaat. Dat betekent namelijk een apparaat met wel weer heel wat connectors om verschillende onderdelen fysiek te verbinden, en dat op een veel kleiner oppervlak. Storingsgevoeligheid neemt toe.
Bij de laptop lukt het nog net met accu, netwerkkaart o.i.d., geheugen, en harddisk. Bij smartphones is nu zelfs de accu al ingebouwd.
  Met citaat antwoorden