Los bericht bekijken
Oud 24 December 2018, 23:31   #14
anoniem14733
Guest

Standaard

Hoe bedoel je?
Ik kan daar geen doel opgeven bij mijn weten. En "beginnen in" als je dat bedoeld, daar kan ik niets in opgeven, kan ik niet in typen.

Overigens ben ik wel even in dat context menu gaan kijken, staan een boel dingen in waarvan ik niet weet wat het is.
O.a. deze:
{4A7C4306-57E0-4C0C-83A9-78C1528F618C}
daar staat echter niets achter. Zou van Realplayer moeten zijn voor zover ik het op Google heb kunnen vinden, maar ik heb geen Realplayer geinstalleerd dus raar dat ie erbij staat.
Maar er staat nog veel meer, zal het zo eens posten.

In het taakbeheer is er maar 1 verkenner te zien. Ook als ik dus probeer een tweede van op het bureaublad (normaliter start ik de eerste vanuit de taakbalk) start of via de rechtermuisknop op start en dan verkenner. Heel vreemd.

Dit is het rijtje wat er in dat context menu lijstje staat:
Code:
Yes	Directory	 FileSyncEx		
Yes	Directory	7-Zip		
Yes	Directory	Bladeren met ACDSee	ACD Systems, Ltd.	"C:\PROGRA~2\ACDSYS~1\ACDSee\ACDSee.exe" "%1"
Yes	Directory	DropboxExt	Dropbox, Inc.	C:\Program Files (x86)\Dropbox\Client\DropboxExt64.26.0.dll
Yes	Directory	Eigendom van bestanden		
Yes	Directory	PowerShell-venster hier openen		powershell.exe -noexit -command Set-Location -literalPath '%V'
Yes	Directory	VLC Media Player - Aan afspeellijst toevoegen	VideoLAN	"C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" --started-from-file --playlist-enqueue "%1"
Yes	Directory	VLC Media Player - Afspelen	VideoLAN	"C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" --started-from-file --no-playlist-enqueue "%1"
Yes	Drive	AlcoholShellEx	Alcohol Soft Development Team	C:\Program Files (x86)\Alcohol Soft\Alcohol 120\AxShlex.dll
Yes	Drive	AlcoholShellEx64	Alcohol Soft Development Team	C:\Program Files (x86)\Alcohol Soft\Alcohol 120\AxShlEx64.dll
Yes	Drive	Bladeren met ACDSee	ACD Systems, Ltd.	"C:\PROGRA~2\ACDSYS~1\ACDSee\ACDSee.exe" "%1"
Yes	Drive	Emsisoft Shell Extension	Emsisoft Ltd	C:\PROGRAM FILES\EMSISOFT ANTI-MALWARE\A2CONTMENU.DLL
Yes	Drive	Emsisoft Shell Extension x64	Emsisoft Ltd	C:\PROGRAM FILES\EMSISOFT ANTI-MALWARE\A2CONTMENU64.DLL
Yes	Drive	PowerShell-venster hier openen		powershell.exe -noexit -command Set-Location -literalPath '%V'
Yes	File	 FileSyncEx		
Yes	File	ANotepad++64		C:\Program Files (x86)\Notepad++\NppShell_06.dll
Yes	File	BriefcaseMenu		
Yes	File	DropboxExt	Dropbox, Inc.	C:\Program Files (x86)\Dropbox\Client\DropboxExt64.26.0.dll
Yes	File	Emsisoft Shell Extension	Emsisoft Ltd	C:\PROGRAM FILES\EMSISOFT ANTI-MALWARE\A2CONTMENU.DLL
Yes	File	Emsisoft Shell Extension x64	Emsisoft Ltd	C:\PROGRAM FILES\EMSISOFT ANTI-MALWARE\A2CONTMENU64.DLL
Yes	File	MBAMShlExt	Malwarebytes	C:\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\mbshlext.dll
Yes	File	OCContextMenuHandler	ownCloud Inc.	C:\Program Files (x86)\stack\shellext\OCContextMenu_x64.dll
Yes	File	Quick Par	Peter B Clements	C:\Program Files (x86)\QuickPar\QuickParShlExt.dll
Yes	File	WinRAR	Alexander Roshal	C:\Program Files\WinRAR\rarext.dll
Yes	File	WinRAR32	Alexander Roshal	C:\Program Files\WinRAR\rarext32.dll
Yes	File	{4A7C4306-57E0-4C0C-83A9-78C1528F618C}		
Yes	Folder	BriefcaseMenu		
Yes	Folder	Emsisoft Shell Extension	Emsisoft Ltd	C:\PROGRAM FILES\EMSISOFT ANTI-MALWARE\A2CONTMENU.DLL
Yes	Folder	Emsisoft Shell Extension x64	Emsisoft Ltd	C:\PROGRAM FILES\EMSISOFT ANTI-MALWARE\A2CONTMENU64.DLL
Yes	Folder	MBAMShlExt	Malwarebytes	C:\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\mbshlext.dll
Yes	Folder	Run Sandboxed	Sandboxie Holdings, LLC	"C:\Program Files\Sandboxie\Start.exe" /box:__ask__ "C:\WINDOWS\explorer.exe" "%1"
Yes	Folder	WinRAR	Alexander Roshal	C:\Program Files\WinRAR\rarext.dll
Yes	Folder	WinRAR32	Alexander Roshal	C:\Program Files\WinRAR\rarext32.dll
7-zip heb ik nu verwijderd want die was al langer gedeinstalleerd.
Maar "eigendom van bestanden" en "briefcasemenu" komt me totaal niet bekend voor, is misschien iets van Windows zelf.

Nu ik dit bekijk vraag ik me af of die shell extension van Alcohol niet het probleem kan zijn. Want sinds een bepaalde update van W10 werkt die virtuele Drive van Alcohol niet meer.
Support vond het beter om te wachten tot de 1809 update want daar zou hij wel weer in werken, maar misschien dat die er iets mee van doen heeft.

Toch blijf ik het raar vinden dat het de ene keer wel werkt, beiden, en de andere keer ofwel de verkenner blijft hangen, ofwel de verkenner werkt maar deze dan niet meermaals via snelkoppeling geopend kan worden (maar wel weer via bestand->nieuw venster).
  Met citaat antwoorden