Los bericht bekijken
Oud 14 December 2015, 14:28   #16
anoniem42071
Guest

Standaard

En het antwoord van Microsoft:
Citaat:
Hallo allemaal,

Welkom op het Microsoft Community forum.

Ik begrijp dat jullie allen problemen ondervinden met het gebruik van Windows Live Mail sinds de aankondigde update van 11 december j.l.

Ik wil allereerst mededelen dat de e-mail inderdaad van Microsoft afkomstig is (mocht hieraan getwijfeld worden) en stelt Windows Live Mail-gebruikers op de hoogte wat betreft de wijzigingen die doorgevoerd zullen worden ten aanzien van Outlook.com. Alle Outlook.com-accounts zullen de aankomende weken worden overgezet op Outlook Mail (Preview) en laatstgenoemde werkt niet langer middels het protocol waarmee Outlook.com-accounts automatisch geconfigureerd werden in Windows Live Mail.

De patch/update is ontwikkeld om Outlook Mail (Preview)-gebruikers (dus Outlook.com-gebruikers die reeds zijn aangesloten op de nieuwe interface) tóch Windows Live Mail te laten gebruiken en om deze reden is de genoemde e-mail reeds uitgestuurd.

Belangrijk:
Voor Outlook.com-gebruikers die nog niet zijn overgeschakeld naar de vernieuwde Outlook Mail (Preview) is de update op dit moment niet noodzakelijk. Indien je wél al de update geïnstalleerd hebt en nu problemen ondervindt met de functionaliteit van de Windows Live Mail-software, raden wij je aan het programma te verwijderen en opnieuw te installeren.

1) Maak eerst een back-up van je e-mail en contactgegevens

Open het artikel Hoe kan ik e-mail, contactpersonen en agenda's importeren en exporteren met Windows Live Mail en volg de stappen die zijn weergegeven onder > E-mailberichten exporteren vanuit Windows Live Mail om succesvol een back-up van je e-mailberichten te maken.

2) Verwijder Windows Live Mail

Verwijder eerst je account uit Windows Live Mail (selecteer deze links in beeld met de rechtermuisknop en kies Account verwijderen) alvorens je via het artikel Hoe kan ik een of meer Windows Essentials-programma's verwijderen? je huidige Windows Live Mail versie van je computer verwijdert.

3) Herinstalleer Windows Live Mail

Herstart je computer en installeer Windows Live Mail opnieuw. Stel vóór het downloaden nog wel even de gewenste taal in!

4) Voeg je account opnieuw toe

Gebruik tenslotte de stappen vanuit Hoe voeg ik een account toe aan Windows Live Mail? om je account opnieuw te configureren.

Opmerking:
Houd in dit geval wél de e-mail bij de hand, zodat je in de nabije toekomst na de Outlook.com-upgrade alsnog de patch kunt installeren en Windows Live Mail kunt gebruiken.

Onze verontschuldigingen voor eventuele misverstanden die zijn ontstaan naar aanleiding van het uitgezonden e-mailbericht.

Neem in geval van aanvullende vragen of problemen gerust opnieuw contact met ons op.

Groeten,
Carlos
Niek
  Met citaat antwoorden