Discussie: Gratis ??
Los bericht bekijken
Oud 6 May 2015, 21:41   #12
anoniem26138
Guest

Standaard

stroke, misschien dat je upgrade nog vanaf een onvolledige versie gebeurt (maar wel prima dat je je ervaring even neerpent natuurlijk). Ik denk dat het beter te plaatsen is in het andere topic over Windows 10 introductie:
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?p=664479
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht
Het addertje is heel simpel, ik heb de laatste iso over een originele Windows 8 gezet op een laptop die over was maar waar wel o/a 7zip, thunderbird, Google chrome, earth en office, newsleecher, AVG, Quickpar, mozbackup enz stonden.
Netjes vanuit Windows 8 de iso geopend met 7zip en setup aangeklikt, na wat keren te zijn herstart is het klaar en staat Windows 10 build 10074 erop, maar wat schetst mijn verbazing alle niet Windows programma's waren weg ondanks dat ik had aangegeven alles te bewaren, sterker nog ook silverlight van Microsoft was verdwenen.
Dat vind ik dus zeker heel ongezond bij een upgrade, dit topic stelt echter de vraag of, wat, en wanneer 'wij' gaan betalen bij een upgrade van een lagere Windows OEM versie naar de daarvoor 1 jaar lang gratis aangeboden Windows 10 (alleen voor Windows 7, 8, 8.1).

Ik zelf zit met oudere hardware (~2006), zag bij mijn upgrade van XP naar W7 al wat hardware afvallen door het niet beschikbaar zijn van drivers onder W7 (kostte me zo'n € 300 op Microsoft's ritme), maar moet nu vrij snel daarna nogmaals een nu nog zelfs minder overzichtelijke beslissing nemen.
  Met citaat antwoorden