Discussie: systeem upgraden?
Los bericht bekijken
Oud 15 May 2015, 22:42   #1
anoniem56336
Guest

Standaard systeem upgraden?

Hallo mensen,

Sinds enige tijd merk ik dat mijn systeem fors langzamer wordt. Dit uit zich voornamelijk bij het opstarten van geinstalleerde programma's, zoals live mail, fotobewerkingsprogramma's etc. Ook het afsluiten van programma's duurt lang, wat voor mij een heel nieuw ding is. Nog nooit meegemaakt...
Er kan natuurlijk van alles aan de hand zijn... Heb de gebruikelijke scans (Mbam, Emsisoft) al gedaan, maar daar wordt niets gevonden...

Mijn idee is nu om mijn systeem te upgraden, met een verse win8.1 installatie natuurlijk.
Ik heb nu een systeem met win 8.1, processor AMD A4-5300 APU with Radeon (tm) HD graphics 3,4 ghz met 8 gig RAM.
Moederboard: Asus F2A85-M

Als ik bij taakbeheer kijk zie ik dat de processor nooit boven de 65% komt.

Mijn vraag is wat ik nu het beste kan doen met mijn beperkte budget (ca 150 euro)?
Een SSD? (Mijn huidige C: partitie neemt ca. 70 gb van de gereserveerde 300gb in beslag)
Een andere processor?
Kunnen deze dingen op dit moederbord?
Kan er eventueel een andere oorzaak zijn die bovenstaande opties overbodig maakt?

Het liefst had ik natuurlijk dat de computer zou werken zoals ik hem geleverd heb gekregen...

Het is me duidelijk dat een combinatie van beide binnen mijn budget niet mogelijk is.

Voor inbouwen en opnieuw installeren hoef ik niets te betalen, aangezien de leverancier van dit systeem dit onder coulance wil doen.

Ik leg de vraag hier neer om een onafhankelijk antwoord te krijgen

Alvast bedankt weer voor jullie steeds goede tips!!!

Groetjes,

Leonie
  Met citaat antwoorden