Los bericht bekijken
Oud 8 May 2019, 00:35   #33
anoniem44990
Guest

Standaard Geen beeld bij opstarten pc

Thank you. Interessant om te weten welke spanning een molex overbrengt. En waarom dan?
Omdat ik vandaag de tester voor power supply III van De LOCK heb ontvangen en ik de voeding heb kunnen testen met dit meettoestelletje. Ik heb dus de connector van het voedingsblok op de tester geplugd, en de hdd aangesloten op de molex van de tester. De schakelaar van de voeding aangezet en zag het volgende op het blauwe scherm:
+5v + 12 V1 +3,3V -12 V +12V2 5V SB PG
5.2 11,9 3,3 12 LL 5.2 300 ms
Van de 3 ledjes branden er 2 groene ledjes wat volgens de handleiding van de tester juist is omdat het de 5V en de 12V zijn die oplichten. 3,3 V brandde niet.
De harde schijf was duidelijk hoorbaar en draaide, en toen ik de schakelaar uitschakelde hoorde ik hem ook duidelijk stoppen.
Ook draaide de fan in het voedingsblok.
Volgens hetgeen de tester aangaf en het draaien van de fan in het voedingsblok, en de harddisk die normaal werkte zou de voeding in orde moeten zijn. Vermits ook de dvd player en de cd -brander normaal draaien en de schuiflades er uit schuiven, duidt dit op de goede werking van de voeding. Dus blijft er logisch gezien het mobo over die voor problemen zorgt.Ik heb vanavond ook de tester voor het moederbord ontvangen en zal hem morgen eens proberen testen op het mobo. Het mysterie met het gele lampje is toevallig vandaag opgelost. Toen ik op de achterzijde van de harde schijf keek naar de jumper zag ik dat die op slave stond ingesteld. Na deze terug gezet te hebben op master brandde het gele ledje van de hdd terug en bleef branden.
Maar het rare is wel dat de tester als hij is voorzien van de stroom, de ganse tijd gedurende het testen een luid signaal laat horen. Op het internet las ik dat dit betekende dat de voeding stuk is. Maar.......Hoe komt het dan dat mijn dvd player, de cd-brander , de harddisk normaal werken en de ledjes allemaal branden en de fan van het voedingsblok normaal draait. Een kapotte voeding kan dit toch niet ?Wat denkt u ervan?
gilberto
  Met citaat antwoorden