Los bericht bekijken
Oud 8 November 2015, 16:41   #3
anoniem58402
Guest

Standaard Ruststroomverbruik van HUB

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Even uitgaande van USB2 is dit juist. Als de op de hub aangesloten apparaten meer dan 500 mA verbruiken, dan heb je een actieve hub (met voeding) nodig. Blijf je onder de 500 mA dan kun je volstaan met een passieve hub.

Een muis zit op zo'n 60 mA, een USB-stick op de helft (bron: http://www.tomsguide.com/us/squeezin...ew-583-26.html). Een toetsenbord zal vergelijkbaar zijn met een muis.

Wat jij wil aansluiten moet lukken op een passieve hub. Maar als ik jou was zou ik een actieve hub kopen. Je kunt altijd besluiten om de adapter niet aan te sluiten. Mocht je later meer of andere apparaten willen aansluiten dan hoef je dan geen nieuwe hub.
Hartelijk bedankt voor je uitgebreide reactie. Volgens de blauwe tabel in het artikel waarnaar je verwijst, kan een muis tijdens gebruik zelfs wel 290 mA verbruiken.

Maar ik vermoed dat een hub met aparte voeding meer stroom verbruikt in rust, dan een hub zonder aparte voeding. Want ik heb nooit een voedingsadapter gezien met een aan/uit/schakelaar. En ik heb de ervaring dat voedingsadapters continu betrekkelijk warm zijn. Dat kun je vooral voelen bij een hoge omgevingstemperatuur.

En ik vind het onhandig als ik telkens na gebruik, de voedingsadapter uit het stopcontact moet halen.

Dus een hub met aparte voeding geeft volgens mij vermoedelijk hogere energiekosten dan een hub zonder aparte voeding. Of zijn er geschikte voedingsadapters met een uit-schakelaar waarmee ik de hub kan voeden??

Laatst gewijzigd door Klaas9 : 8 November 2015 om 16:54
  Met citaat antwoorden