Los bericht bekijken
Oud 8 November 2015, 02:59   #1
anoniem58402
Guest

Standaard Heeft USB-hub voeding nodig?

Ik wil een USB-hub kopen. Moet ik er één kopen met of zonder mogelijkheid voor eigen voeding? Ik heb gelezen dat één USB-poort op een laptop maximaal 500 mA kan geven. Ik las ook dat alle apparaten die op één hub zijn aangesloten samen die 500 mA niet mogen overschrijden.

Er zitten drie USB-aansluitingen op mijn laptop zelf. Op die drie USB-aansluitingen wil ik gelijktijdig de volgende zaken aansluiten:
a. Een bekabeld verlicht toetsenbord.
b. De stroomvoorziening/voeding van een set van twee kleine computerspeakers, waarop staat: 5V, 500 mA.
c. Een USB-hub.

Op die USB-hub wil ik voorlopig de volgende vier randapparaten aansluiten:
a. Een bekabeld onverlicht toetsenbord.
b. Een USB-stick.
c. en d. Twee bekabelde muizen. (Die twee muizen gebruik ik voor afwisselend gebruik aan twee kanten van de laptop. De laptop draai ik daarbij regelmatig van de ene naar de andere zitpositie. En de twee muizen blijven daarbij op hun plaats liggen bij mijn twee stoelen.)

Ik heb dus een USB-hub nodig met minimaal vier aansluitingen. En ik vraag me af hoeveel mA deze randapparaten elk maximaal gebruiken. Op basis van die informatie kan ik hopelijk beslissen of mijn te kopen hub een mogelijkheid moet hebben voor een eigen voeding.

Ik heb mijn laptop ongeveer drie jaar geleden gekocht voor 300 euro. Ik gebruik Windows 10. Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Kortom, moet ik een hub kopen mét of zonder mogelijkheid voor een eigen voeding?

Laatst gewijzigd door Klaas9 : 8 November 2015 om 03:31
  Met citaat antwoorden