Discussie: Linux ervaringen
Los bericht bekijken
Oud 26 August 2014, 00:26   #52
anoniem30973
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroentje94 Bekijk bericht
Kijk eens of je in dit menu kan komen:
Bijlage 18203
Hmm, laat maar zitten. Als je in het inlogscherm kan komen is het dit niet.
Zeg je nu dat je Linux Mint 17 over je oude installatie heen hebt gezet?
Neen, alleen maar een afmeldvenstertje, daarna gaat ie weer aanmelden en krijg ik weer dat afmeldvenstertje.

Met dat er overheen zetten heb ik slechte ervaringen. Wordt bedoeld dat je Mint 17 gewoon op de partitie van Mint 16 (bij mij dev/sda6) kan plempen? Dat leek mij inderdaad te moeten kunnen maar al mijn pogingen zijn mislukt.
Ik had daarom maar weer alles van Linux verwijderd en alle ruimte aan de XP-partitie toegevoegd. Maar hij bleef 4 of meer uren bezig met partitioneren nadat ik de ruimte voor Linux op 16 GB had geschoven met die grote groene schuifbalk. Er wel wordt gewaarschuwd dat het lang duurt maar dit was te gek! In arrenmoede heb ik toen maar de backup met XP/Mint16 teruggezet.

Citaat:
Weet je zeker dat je weer helemaal opnieuw wilt beginnen? Als je een paar foto's hebt gemaakt kan ik je waarschijnlijk weer verder helpen, maar de keus is uiteraard aan jou.
Ik ga nog even experimenteren met je nieuwe info.

Citaat:
Verder een tip: In je home folder, als je ctrl+h intoets zie je allemaal mappen verschijnen die met een punt beginnen, waaronder .thunderbird
Als je deze map even veiligstelt en als je je systeem opnieuw hebt ge´nstalleerd weer terug zet heb je je gehele thunderbird met alle instellingen en calenders etc. weer terug
[/QUOTE]

AHA, deze info zocht ik. Maar dan moet je dat wel doen bij een werkend systeem. Misschien dat je achteraf na een crash er ook nog bij kan komen met de LinuxDVD in live-modus maar de full backup die ik heb teruggezet was toen nog zonder die agenda.
Aanvulling. Je kan makkelijk bij die verborgen bestanden (in de map /Home/Naam-diejebijdeinstallatiehebgegeven) komen met de livemodus maar dan zie je overal kruisen op de mappen en ook als je bij de enkele mappen zonder kruis bij Eigenschappen>Permissies kijkt dan zie je de boodschap dat je de owner niet bent en dus geen permissies kan veranderen. Hiervan ben ik alreeds lichtelijk gestoord geworden.

Aanvulling. Ik heb dezelfde (van Faqman afgekeken) truc gebruikt als bij het redden van mijn documenten. Met een oude Hirens bootCD kan ik miniLinux opstarten, dev/hda6 (Linuxpartitie) en dev/hda5 (D-schijf, NTFS geformatteerd) mounten, de map .thunderbird van Linux naar NTSF gekopieerd, terug naar Linux, de map .thunderbird op Linux veranderd in .thunderbirdoud, terug naar NTSF en toen de map .thunderbird gekopieerd van NTSF naar Linux. Dat miniLinux heeft kennelijk geen last van permissies!
Als ik nu kijk met de livemodus van Mint17 dan is het kruis weg en kan ik alle mappen zien waaronder een map calendar-data. Dus misschien...
Maar het is weer laat....

Laatst gewijzigd door Joman : 26 August 2014 om 01:53
  Met citaat antwoorden