Los bericht bekijken
Oud 14 February 2008, 19:15   #2
anoniem17980
Guest

Standaard

Eigenlijk zou ik geen echt slechte software weten, wel "functies" die gelukkig meestal uitschakelbaar zijn, zoals "taalhulpen", spellingscontrole enzo in browsers en in Office die ik altijd onverbiddelijk de nek omdraai.

Ergste voorbeeld, lang geleden: ik had een maniertje ontdekt om de "correctiemodule" in Word comfortabel te misbruiken voor snel werken binnen 1 document aan een vertalinkje van Engels naar Spaans, mooi in automatisch 2-kleuren.
De automatische "taalherkenning" zag het Spaans voor Frans aan, gooide mijn toetsenbord(!) om van QWERTY naar AZERTY met bovendien alle hulptekens veranderd n verplaatst.

Meteen de setup (copies van Office2000Premium dubbelCD + updates SR1A en SP3 altijd op schijf in Software-partitie) opengetrokken, wijzigingsoptie, alle "taalhulpen" (behalve uiteraard "ondersteuning" die alleen maar met leesbaar houden te maken heeft) gezet op "NIET BESCHIKBAAR" en even later bestond deze ONGEIN niet meer.
======

Verder maakt het mij steeds weer boos dat in installatie-software vaak de paar meest voor de hand liggende instellingen default "uit" staan en daartegenover een resem van zelden bruikbare tot zelfs hinderlijke opties default "aan"; maar ik weet en (her)ken inmiddels de meeste van die grappen wel en slacht ze snel af.
Tamelijk veel (meer) van zulke dingen zitten in XP op andere plaatsen dan vroeger in W98, waarvan ik nog steeds betreur dat het niet meer wordt ondersteund want ik had het lekker stabiel door een paar kleine trucs en extra's maar het ondersteunt geen modernste Messenger en Skype en ook geen moderne programma's zoals Google Earth en NASA WorldWind dus na lang dubben: weg met W98.
======

Ook nog: Outlook(Office); hoewel technisch "fraai", gooi ik dat altijd op "Niet Beschikbaar" want je kunt er geen Net-gebaseerde accounts zoals Hotmail (notabene k van micro$choft!) in opvoeren en dan wil ik zulk prog ook niet meer aan boord tegenkomen.
======

LINUX vind ik, na enige gewenning en een aantal uitgaven aan boord te hebben gehad, technisch superieur en logischer dan Windows ingedeeld, maar het blijft achterlopen op "De Markt", voor teveel functies nog geen adequaat alternatief, o.a kreupele Messengers en bovendien met lang niet alle hardware bruikbaar. Mr recht is recht en krom is krom: wat er wl aan werkt functioneert verdomd goed en rechtlijnig/stabiel.
Voornaamste minpunt: meer geschikt voor Techneuten dan voor gewone gebruikers.
======

En o ja: "drivers" meegeleverd bij randapparatuur; verleidelijk om meteen de "setup" daarvan te laten lopen maar dan word je meestal wel volgedonderd met schijfruimte- en SNELHEIDvretende, overwegend in het gunstigste geval nutteloze "extra's" tot en met Spyware toe.
=======

Voor alle zekerheid: mij graag "buiten mededinging" plaatsen dus vooral gn CD sturen.

Laatst gewijzigd door willem1940 : 14 February 2008 om 19:18
  Met citaat antwoorden