Los bericht bekijken
Oud 15 December 2010, 20:43   #38
anoniem42071
Guest

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30
En trouwens Ik ben geen seconde bang voor een wereld oorlog. Waarom niet> Omdat het geen seconde helpt.....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Nee het helpt niet, maar is je angst dan weg ?
Waar kwamen die vorige oorlogen dan vandaan, ook nog na WW2, ook in moderne samenlevingen ?
(Misschien zijn die ook wel gestart omdat iets niet aan de kaak gesteld kon worden omdat het officieel niet bestond.... )
Jawel. Waarom zou ik angst hebben, als ik er niets, maar dan ook niets aan kan veranderen door het wel te hebben.
Waar oorlogen na WW2 vandaan kwamen is over het algemeen bekend, maar niet mijn probleem.

Erik:
Ik leerde een aantal jaren van een wijs man iets heel verstandigs en leef sinds die tijd als God in Frankrijk.
Hij zei:
Niek: heb je een probleem?. Denk er heel even over na. Kan je het oplossen, doe dat dan.
Kan je het niet oplossen? Flikker het over je schouder en denk er niet meer over na.
Als het niet terug komt, was het geen probleem, danwel een ander heeft het opgelost.

En Erik het kost je een jaartje oefenen, maar het werkt fantastisch.

En je zal zien: 99,9 % van de "problemen" die je zo van je afzet, komt nooit en te nimmer terug, omdat het geen problemen waren.
De overige 0.1 % lost zich zelf op, of blijft bestaan. (jammer dan)

Kortom: Ik maak me nergens druk over, als ik er niets aan kan veranderen.

Dus vraagt jij je nu af: Kan ik er iets aan veranderen dat, er waarschijnlijk een boze genie bezig is, ons te plagen, door malversaties te plegen op de ingewikkeldheid van de tegenwoordige electronica?

Zo ja?
Kan je er iets aan veranderen? Niet dus. Daarom "Mik het over je schouder" en ga door met de fijne dingen van het leven.
Zo nee?
Dan hoef je er geen seconde meer over na te denken of te tobben.

Besteed je energie en je aandacht aan de echte mooie dingen in dit leven. Je gezin, kids, familie, natuur, fijne, eerlijke mensen.

Ik heb dus geen angst voor welke oorlog dan ook.
Dus mijn antwoord is JA: Mijn angst is er niet, omdat ik het nooit gehad heb. (Omdat het echt niet helpt).

Niek
  Met citaat antwoorden