Los bericht bekijken
Oud 26 May 2018, 11:20   #9
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Of je prive persoon of bedrijf bent doet niet ter zake.
Volgens de medewerker van AP maakt het dus wel uit of je hobby-matig bezig bent. Ik werd daarvoor verwezen naar pagina 28: "Verwerkingen door een natuurlijke persoon bij de uitoefening van een zuiver persoonlijke of huishoudelijke activiteit".
Citaat:
De Verordening is niet van toepassing op verwerkingen in het kader van zuiver persoonlijke of huishoudelijke activiteiten. Er is sprake van zuiver persoonlijke of huishoudelijke activiteiten wanneer u persoonsgegevens alleen voor uw privédoelen gebruikt en dit gebruik niet samenhangt met zakelijke activiteiten.
Citaat:
Daarnaast verstuur je een nieuwsbrief. Ik weet niet of je het al gemerkt hebt maar ik kreeg bijv. deze week van vele organisaties het verzoek te bevestigen dat ik op hun nieuwsbrief geabonneerd wenste te blijven.
Heb er enkele gekregen (vooral van grote (inter)nationale partijen), maar heel veel ook niet. Daar zou dus de discussie over kunnen ontstaan; de nieuwsbrief. Maar dan kom ik terug op de bovenstaande quote uit de handleiding, waarin staat dat het mailen met vrienden en familie daar niet onder valt. Nergens staat aangegeven hoe dat mailen moet gebeuren (mailprogramma, webmail, vanaf website, .......).Verder is er geen sprake van "zakelijke activiteit".

Citaat:
Een simpele website met wat algemene foto's zoals jullie nu omschrijving, heeft weinig problemen te verwachten.
Maar als je dus in Obelix 1ste bericht kijkt, wat zijn website allemaal doet, dan moet ie wel degelijk aan de AVG voldoen.
De formulering is misschien anders, maar de kern van mijn website blijft gelijk: een simpele website met algemene content, waaronder foto's, waarbij bij nieuwe content naar een paar mensen (vrienden / familie) na een druk van mij op de knop een mail wordt gestuurd).
Er is/was een contactformulier. Ik wil daar best een kort privacy statement bij zetten, maar het schijnt al voldoende te zijn (afgaande op aantal blogs) om bij het contactformulier aan te geven dat je de opgegeven informatie alleen gebruikt om indien noodzakelijk te reageren.

Het via de website laten aanmelden voor de mailing zou de zaak wat complexer kunnen maken, maar er is nog steeds geen sprake van zakelijke activiteiten. En die laatste twee woorden, houd ik me vooralsnog aan vast.

Laatst gewijzigd door Obelix71 : 26 May 2018 om 11:23
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden