Los bericht bekijken
Oud 23 May 2018, 14:14   #2
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Jouw website valt 100% onder de AVG want:
1.) Jij slaat gegevens online en/of offline op van mensen.
2.) Jij doet dataverwerking met gegevens van mensen waar privacy gevoelige gegevens in staan, o.a. het contact formulier.

Je moet dus inderdaad op zijn minst zorgen dat je schriftelijke toestemming hebt voor gebruik en verwerking van de gegevens. Heel lastig voor hobbysites, je bent echt niet de enige die hier mee stoeit.

Je plaatst ook foto's schrijf je. Als het foto's van personen zijn dan moeten die daar toestemming voor geven.

Hier heb je een voorbeeld waar verenigingen rekening mee moeten houden:
https://editoo.nl/nl/blog/2018/avg-w...r-verenigingen

Dit kun je grotendeels ook 1:1 overzetten naar hobby websites en ook forums zoals het CID forum.

Voor mijn eigen forum heb ik een deel van het privacy statement aangepast.

Er zijn er die zeggen dat het zo'n vaart niet zal lopen voor hobby sites, maar anderen zeggen weer dat het toch echt 25 mei klaar moet zijn en er ook gehandhaafd zal worden.

Ik zou voor de zekerheid in elk geval aan de voorwaarden voor verenigingen voldoen voor zover je gegevens bewaard. Zorgen voor veiligiheid, liefst zo min mogelijk online opslaan (want hackbaar) en zo voorts.

Voorkomen is beter dan genezen.

Edit: Aanvulling... als je gegevens opslaat en ook als je een contactformulier gebruikt en/of iets waar mensen kunnen inloggen, ben je verplicht een SSL certificaat te voeren op je website.
Gelukkig kan dit tegenwoordig bij de meest providers gratis via Letsencrypt.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.

Laatst gewijzigd door BlackTiger : 23 May 2018 om 14:16
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden