Los bericht bekijken
Oud 30 December 2017, 15:10   #12
anoniem15124
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Heb je ook al geprobeerd om via een USB stick met W10 erop te updaten.
(Nog) niet geprobeerd. Uit nieuwsgierigheid: waarom zou dat wel kunnen werken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dappertje Bekijk bericht
Heb je sfc /scannow al uitgevoerd? Je kan proberen om je netwerkkaart in de bios uit te schakelen.
Misschien is er een firmware update voor je moederbord nodig (Bios?)
sfc (nog) niet uitgevoerd. Wat is het verschil tussen het uitschakelen van de netwerkkaart in de bios t.o.v. het uitschakelen in apparaatbeheer?
Ik ben blij met elke tip, maar "misschien een firmware update voor moederbord". Dat vind ik wel weer heel ver gaan voor een 'simpele' update van Windows. Met name dat woordje 'misschien'. Waarom denk je dat dat zou (kunnen) werken? Of is het er 1 in de categorie 'try and error'?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
https://answers.microsoft.com/en-us/...4-000b8151830d

Daar is eventuele VPN software eerst verwijderd (niet zeker of dat nodig is), de netwerkadapter (Realtek LAN) in het BIOS uitgeschakeld, en toen de upgrade uitgevoerd (ik denk via Wireless).

Er staan daar tips om een bepaalde memorydump te lezen, zo zou je kunnen zien of het om hetzelfde probleem gaat.
Pffff een simpele update blijkt kennelijk heel complex. Ben ik de enige die tegen deze (fout)melding aanloopt?
VPN software heb ik, volgens mij, niet geinstalleerd (afgezien van browser Opera, waarmee je eventueel via VPN kunt surfen).
Zal nog eens verder kijken naar wat er in de link wordt beschreven.
  Met citaat antwoorden