Los bericht bekijken
Oud 12 May 2013, 13:59   #36
anoniem13758
Guest

Standaard

De link naar wikidevi.com heeft het klusje geklaard. Eerst wou het nog niet, maar door handmatig naar de drivers te zoeken ging het een stuk beter.

Wanneer je het handmatig doet niet kiezen voor "netwerk adapters", maar voor "alle apparaten weergeven" kiezen. Daarna naar de map waarin het zip bestand is uitgepakt. Kies daarin voor het bestand met de naam win7x.inf.

Windows geeft dan zelf aan dat het om een Atheros USB wifi ontvanger gaat. Je hoeft alleen nog te bevestigen dat deze driver gebruikt mag worden en je bent klaar om het netwerk wachtwoord in te toetsen.

Ik vraag me nu alleen af of een van de eerdere oplossingen misschien ook al zouden werken. Het grootste verschil is dat ik nu tijdens het handmatig kiezen niet voor de netwerkadapters ben gegaan, maar voor alle apparaten. De installatie procedure gaat dan iets anders en blijkbaar is dat nodig om zulke apparaten aan het werk te krijgen.

Iedereen bedankt die heeft meegeholpen. Ik kan nu weer verder met spelen en dingen uitproberen in windows 8.

PS. Dit bericht is geschreven vanuit win 8 via een airlive x.usb wifi adapter
  Met citaat antwoorden