Los bericht bekijken
Oud 19 January 2019, 23:32   #89
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door burgkop Bekijk bericht
In het verleden kreeg ik wel altijd de melding dat het sneller kan.dus er moet stroom op en een sata kabel naar het bord?
[/url] daar had ik wel een aansluiting naar het bord.
Stroom en SATA kabel naar het mobo is alleen nodig voor gebruik van die bovenste de eSATAp (Externe SATA + Power) aansluiting. En stroom alleen nodig voor grotere disks in die poort, niet voor 2.5 inch disks, die altijd op alleen 5 Volt draaien.

De twee USB poorten staan hier helemaal los van, en werken zodra ze in het PCIe slot zitten.

Die meldingen krijg ik trouwens ook met regelmaat, op poorten die snel zouden moeten zijn. De info die er bij verstrekt wordt is echter zo schaars dat ik meestal niet begrijp om welke poort het gaat, en de boel maar zo laat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door burgkop Bekijk bericht
https://www.asus.com/us/Motherboard-Accessories/U3S6/
Heb je daar wat aan?
Zit niets aan de achterkant, dus kan er niets mee voor usb3 naar voorkant te brengen.
Deze heeft toch gewoon 2 extra sata eensluitingen, die je zo kunt gebruiken?

Die usb3 frontaansluiting zit alleen op dat eerste kaartje.
Maar ik begrijp dat die in iedergeval ook aangesloten moet worden via sata kabel op sata aansluiting moederbord en ook de 12 volt erbij.
Klopt allemaal, behalve de 12V. Dat hoeft niet per se, maar wel wanneer je 3.5 inch HDD's op de eSATAp aansluit, want die hebben 12V voor de motor nodig.

Dat laatste Asus kaartje heeft 2x externe USB, en 2x interne SATA, allemaal direct te gebruiken.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 19 January 2019 om 23:44
  Met citaat antwoorden