Los bericht bekijken
Oud 4 May 2019, 20:37   #18
anoniem44990
Guest

Standaard Geen beeld bij opstarten pc

Wat betreft het aandrukken van de geheugenmodules dat heb ik ondervonden.Ik heb heel hard moeten drukken voordat ze er volledig in staken.Maar goed.Ik zal je raad opvolgen en de geheugenmodule die het verst is verwijderd van de cpu er uit halen.Volgens mij betekent het groene lampje(geen ledje) St-by -led dat er spanning op de mobo staat. En het rode lampje( geen ledje maar lampje dat duidelijk zichtbaar is) met memory-led dat het geheugen in orde is .Ik zal ook de geheugenmodules eens afwiwselen voor de zekerheid.Ik heb ze al eens gewisseld,maar steeds tegelijkertijd met alle 2 de memory sticks in de sleuven.Ik ben éénmaal met onze eerste computer bij een computerzaak geweest in 1997.De dekstop was pas een jaar oud.Ik had gezien dat de connector van de printermodule wat los zat aan de achterzijde van de pc.Ik had totaal geen kennis om de pc open te maken en de printermodule eens goed te bekijken.Ook had de winkel waar ik de printer had gekocht(300 €) een verkeerde aansluitkabel meegegeven.Het was geen bi-directionele kabel en ik kon dus niet met mijn printer werken.Toen ik een tijd later mijn pc ging ophalen, moest ik 150 € betalen.Hij verkocht me ook een printerkabel en vroeg een veel hogere prijs dan de gangbare prijzen in de computerzaken.Ik zei dat hij veel te veel rekende voor de zogezegde herplaatsing van twee nieuwe geheugenmodules.Hij verminderde de kostprijs van de printerkabel maar bleef bij zijn bewering dat de geheugenmodules waren vervangen.Hij nam me mee naar zijn atelier en liet zijn werkbank zien waarop verscheidene geheugenmodules lagen uitgestald.Hij zei ook dat zijn twee medewerkers de ganse nacht hadden gewerkt om de geheugenmodules te testen en dat hij die dus ook moest vergoeden voor hun werk.Ik kon dus niet anders dan betalen.Sindsdien 22 jaren later en bij de vier dekstops en vijf laptops die nadien zijn aangekocht nooit geen problemen meer had met het geheugen.De geheugenlatjes zitten er in van 2001.Maar hebben altijd goed gewerkt tot nu,dus ik twijfel eraan dat de geheugenmodules niet goed meer zouden zijn.Het kan altijd,maar waarom brandt dan het rode lampje memory-led op het mobo? De aankoop van die testers is bedoeld om de juiste oorzaak te achterhalen en niet alleen te berusten op veronderstellingen en gissingen. Een monitor die aangesloten wordt op een computer waarop windows experience is geïnstalleerd,maakt automatisch een verbinding met elkaar.Maar ja...dan mag de pc bij het opstarten niet blijven hangen in de POST,want dan krijgt de monitor geen signaal van de videokaart.Als ik de testers heb ontvangen en uitgeprobeerd schrijf ik het resultaat van de uitkomsten
gilberto.
  Met citaat antwoorden