Los bericht bekijken
Oud 5 May 2019, 03:16   #19
anoniem44990
Guest

Standaard Geen beeld bij opstarten pc

Ik blijf me toch het volgende afvragen. De bios is het enige stukje software dat vooraf bepaalt, of de pc al dan niet opstart in goede conditie. Als er een onderdeel van de computer niet naar behoren werkt ,stuk is of niet aangesloten is op de juiste ingang van het mobo stopt hij met opstarten. Nu vraag ik me af of de bios ook het moederbord controleert voor een dvd player opdat hij goed zou werken. Als de dvd speler draait komt dit dan door de stroom van de voeding en met behulp van de software matige controle door de bios op interrupt, i/o en memory data van de aangesloten apparaten en connectoren op het mobo, die in het geheugen van de bios zijn opgeslagen? Kan het zo zijn dat de data van de grafische kaart in de bios niet meer juist is? Maar normaal gezien worden de fabrieksinstellingen terug geplaatst na een clear cmoss, zodat dit dan toch weer verholpen zou moeten zijn. Kan het zijn dat de data lijnen naar de connector van de video kaart defect zijn ? En zo ja, kan dit getest en gecontroleerd worden? Als de tester voor het moederbord de voltage vereisten weergeeft die nodig zijn voor een goede werking, wil dit dan ook zeggen dat het slot van de video kaart in orde is? Dus de hamvraag: draait de dvd player omdat de stroomtoevoer in orde is,
en de controle op de interrupt, i/o en memory data van de dvd speler in de bios ook is gecontroleerd door de bios en in orde bevonden?
gilberto
  Met citaat antwoorden