Los bericht bekijken
Oud 18 October 2013, 09:36   #10
anoniem26138
Guest

Standaard

Hier bij de fotozaak zie ik dat formaat 10x13 in ieder geval nog niet, maar als ik met Google zoek, krijg ik 98% Franse resultaten.
Ze vertellen mij ook nooit wat die Fransen.

En er blijkt overigens ook nog een 11x15 te zijn, dat terzijde ( < woordgrapje...)

Er is misschien nog een mogelijkheid bij afdrukken welke zeker bij Fuji print centrales voorkomt, en dat is de optie 'Fit-in'. Er tegenover staat de optie 'fill-in', welke in alles qua onthouden nogal op de fit-in lijkt, dus dat wordt opletten.
Dat is helaas wel in de centrale software, maar die hoef je maar één maal per order in te geven, dus niet per foto.

* Bij Fit-in wordt niet gekropt, de afbeelding wordt geheel IN het vel geplaatst, met kans op (een) witte rand.
* Bij Fill-in wordt één zijde geheel in het vel gevuld waardoor de eventuele langere er naast valt, dus dan verlies je altijd een deel van je afbeelding wanneer de verhoudingen niet kloppen. Maar er zal nooit een witte rand aan een kant te vinden zijn.

Let even op bij die Fuji software (de consoles in een fotozaak die ik ken dan), daar moet je speciaal voor een menu in van 'Extra printeropties', of 'Extra afdrukopties', en die knop zie je (onderaan) vrij snel, over het hoofd.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 18 October 2013 om 15:56
  Met citaat antwoorden