Los bericht bekijken
Oud 4 May 2019, 00:32   #16
anoniem44990
Guest

Standaard Geen beeld bij opstarten pc

Mag ik weten waarom ik de contacten allemaal los moet gooien behalve de power sw(soft off) en de resetknop. Nu je weet dat de startknop en de resetknop goed werken, en de twee ledjes groen voor power en geel voor de harddisk branden, hoeft dat toch niet. Of is daar een andere reden voor?
Weet jij wat het rode lampje betekent dat boven de geheugensleuven staat en als memory-led wordt aangeduid? Waarom brandt dit lampje?
De video kaarten van mijn computerdealer die ik heb geprobeerd zijn gemaakt voor een AGP slot zoals mijn grafische kaart. Er is dus geen verschil en geen fout. Er moet een andere oorzaak zijn waarom de video kaart geen signaal stuurt naar de monitor. Ik heb de bruine harsplekken verwijderd, dat ging gemakkelijk met een droge vod zonder een verdunner als thinner en aceton. Twee van de vier elco's staan wat losser maar ook niet zo los. Ik vermoed dat er meer soldeertin in de twee gaatjes moet zijn voor een beter contact met het mobo. Maar dat laat ik voor het laatst als ik geen andere uitweg meer zie. Het overtollige soldeertin heb ik onmiddellijk verwijderd. Ik denk hetzelfde over de goede werking van de psu, want hij werkt goed zonder moeite door de belasting van de dvd player,cd-brander, diskette speler en harddisk en laat alle ledjes branden. Ook de beide fans draaien zonder problemen. Maar om zeker te spelen zou het best zijn om de 20 connector pinnen van het voedingsblok uit te meten. Ik zal een voedingstester kopen. Zie bijlage. Maarrr....... hoe weet je dat de processor goed werkt? Kan je dit testen? Ik denk het niet zonder tool in het OS. Een systeem bord uittesten is te complex voor mij, maar ik heb een tester voor een mobo besteld. Zie bijlage.
Dus de reset knop zit goed aangesloten, de PC herstart. Het feit dat je zeker wilt weten dat de resetknop goed zit aangesloten en de pc herstart verwonderd jou precies!!!
Waarom?
gilberto
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg tester met scherm.jpg‎ (192,9 KB, 2x gelezen)
Bestandstype: jpg tester voor voedingsblok.jpg‎ (176,9 KB, 3x gelezen)
Bestandstype: jpg tester voor moederbord.jpg‎ (35,7 KB, 2x gelezen)
  Met citaat antwoorden