Los bericht bekijken
Oud 9 May 2019, 04:00   #36
anoniem44990
Guest

Thumbs down Geen beeld bij opstarten pc

Het blijft een groot raadsel! De front side bus stond al ingesteld op 66 MHz. Ik heb de andere ook geprobeerd dus 100MHz, 133 MHz en AUTO, maar niets gebaat. Ik dacht dat de floppy disk in orde was, maar vandaag merkte ik dat het ledje niet brandde bij het opstarten van de pc. Ik heb de diskette speler uit de nog oudere computer van 1997 gedemonteerd en aangesloten. Het resultaat was positief en het groene ledje van de floppy disk brandde nu wel. Dus de diskette speler is waarschijnlijk stuk of toch het ledje.
Natuurlijk is deze diskette speler niet meer nodig.Maar als de floppy disk als eerste staat aangeduid in de opstartlijst van de bios, is er dan een probleem voor het opstarten van de computer? Ik heb ook de systeem bestanden Config.Sys en Autoexec. Bat proberen opslaan van experience op een website van www.schoonepc. Maar op de andere computer waar ik deze bestanden opsloeg in het kladblok als A :\ Config.Sys en A:\ Autoexec.bat was er protest toen ik deze bestanden naar de diskette speler wilde kopiŽren.
Er werd vermeld dat het geldige systeembestanden waren die bij wijzigingen voor een onstabiele pc konden zorgen. Op deze website stond dat je met deze systeembestanden zou kunnen opstarten bij een pc die blijft hangen. Ik heb dit dus niet geprobeerd, omdat ik vreesde dat de pc waar mijn zoon altijd mee werkt problemen zou krijgen. Zie de bijlagen met de foto's van de pc in werking met de DeLOCK tester voor de voeding . Je kunt duidelijk de twee groene ledjes voor de 5 V en 12 V zien branden. Maar in een review over deze tester voor de voeding staat wel vermeld dat een test met de multimeter de meest betrouwbare meting is. Ook een foto van de 5 voudige pc en moederbord test set die aangesloten is op de connector van het mobo. Een foto waar de test set gewoon aangesloten is op de connector van het mainboard en een foto waarop de computer is opgestart met de power sw en power reset, power led en de hhd led en het luidsprekertje. De spanningen zijn soms wat uiteenlopend op het lcd schermpje, maar blijven mooi binnen de limiet. Wel begrijp ik niet wat 5 VBS betekend. De test set met de vijf contacten die ik op de connector van het moederbord heb geplugd werken ook normaal. Als ik op het zwarte kleine blokje van de power sw duw,start de pc op, Duw ik op het zwarte blokje van de power reset, dan start de pc weer op. De twee ledjes groen en rood voor de power en hdd lichten ook op, dat zie je op de foto. Blijkbaar gaat de verkoper van deze 5 voudige pc en mobo test set er van uit, dat deze manier van controle de juiste en volledige methode is om de goede staat van het moederbord te checken. Ik heb er mijn twijfels over. Maar wie ben ik, een computerleek! Kan de processor falen ondanks dat het mobo nog in orde is? En hier begint de ware kenner zijn neus op te steken, ik bedoel hiermee dat alleen een computer technicus hier kan op antwoorden. Want op het internet heb ik nog niets gelezen, hoe je een processor van een pc die niet opstart kunt checken of hij nog werkt. En het meermaals verwijderen van de batterij, op de powerknop drukken, de clear cmoss toepassen, het helpt geen zier. Dan stel je zich toch de vraag: of de webwinkels zo maar prullen verkopen aan iedereen, die niet efficiŽnt functioneren? Ik weet het niet!!! Een nieuw tweedehands mobo aanschaffen van intel is natuurlijk de gemakkelijkste manier om dit op te lossen. Maar zo ben ik niet. Als de voeding en het mobo nu werkelijk goed werken, waar moet ik dan gaan speuren om de ware oorzaak te achterhalen?
gilberto
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg boekje 8.jpg‎ (119,8 KB, 1x gelezen)
Bestandstype: jpg boekje handleiding tester voor voeding.jpg 2.jpg‎ (92,9 KB, 0x gelezen)
Bestandstype: jpg COMPUTER 3.jpg‎ (123,4 KB, 2x gelezen)
Bestandstype: jpg 5 VOUDIG 3.jpg‎ (104,5 KB, 1x gelezen)
Bestandstype: jpg 5 VOUDIGE PC EN MOEDERBORD TEST SET.jpg‎ (73,8 KB, 1x gelezen)
  Met citaat antwoorden