Los bericht bekijken
Oud 3 May 2019, 11:24   #8
anoniem44990
Guest

Standaard Geen beeld bij opstarten pc

Ik vrees ook dat het mobo de oorzaak is omdat ik er vier elco's op heb vervangen . Op het zicht blijken deze goed gesoldeerd te zijn, en dat is bedrieglijk. Mijn vaste computerdealer heeft me 2 oude AGP video kaarten bezorgd. Ik heb ze allebei geplaatst maar er komt geen beeld op het scherm van de monitor. Het staat nu wel vast dat er grote kans is dat het moederbord stuk is. De clear- cmos jumper heb ik reeds driemaal kort gesloten zonder resultaat. Het geheugen is ook eens verplaatst van sleuf. Er gebeurt niets als ik op de resetknop druk. De toestand is dus nu zo: Als ik op de schakelaar op het frontpaneel druk gaat naast het groene lampje dat reeds brandt ook het rode lampje branden. Groen lampje staat voor St by -led en rood lampje voor memory-led. De ledjes van de dvd player en cd - brander lichten op. Ik heb een dvd in de schuifla van de dvd speler gelegd en die begint normaal te draaien. Ook de cd (re)writer werkt normaal als ik er een cd in plaats. De ledjes voor de stroom groen en voor de harddisk oranje branden ook. Ik heb ook de geluidskaart terug geplaatst, maar ik hoor geen pieptonen tijdens de opstart. De luidsprekers zijn natuurlijk ook aangesloten. Zoals eerder vernoemd draaien zowel de fan boven het koelblok van de cpu en de fan in de voedingsblok normaal. De monitor heb ik aangesloten op mijn andere computer in de slaapkamer en werkt ook normaal als ik deze pc opstart met Windows 7.Je kunt er vanuit gaan dat de apparaat toestellen zoals de dvd player, de cd brander en de harddisk draaien door de voeding van het voedingsblok, de fan op het koelblok krijgt stroom langs het mobo en ook de ledjes op het frontpaneel en de lampjes op het moederbord worden gevoed langs het mobo, eveneens de drukschakelaar wordt voorzien van stroom langs de connector op het mobo. Dus niet zoveel spanning wordt er genomen door de verbruikers op het moederbord. Normaal gezien stopt de pc met werken als het signaal van de bios een aangesloten apparaat tegenkomt dat niet goed functioneert. Nu blijkbaar niet. Ik heb een nieuw batterijtje geplaatst op het mobo, ik vind wel dat de knoopcel cr 2032 wat losjes in zijn batterij houder zit. Zou het kunnen dat de bios niet voldoende stroom krijgt van de knoopcel? Ik heb tegen het batterijtje geduwd met een potlood tijdens het opstarten, maar dat verhielp niets. En als je een nieuwe grafische kaart in het APG slot steekt, en een monitor aansluit die niet zijn ge´nstalleerd op de harddisk en dus ook niet gekend in het bios, vormt dit geen probleem bij het niet doorstarten van de computer?
M.a.w. Als je een nieuwe monitor aansluit op een pc, heeft die dan onmiddellijk beeld op het scherm zonder de installatie van een driver?
gilberto

Laatst gewijzigd door gilberto : 3 May 2019 om 11:29 Reden: Foute spelling
  Met citaat antwoorden