Los bericht bekijken
Oud 1 May 2019, 22:40   #5
anoniem44990
Guest

Standaard Geen beeld bij opstarten pc

Hello Bartje,

Wat bedoel je met de power supply testen op alle kanalen? Ik ben een leek in computers, dus hoe doe je dat? Ik heb de monitor vandaag aangesloten op een andere pc en de monitor werkte normaal en Windows 7 kwam op het scherm zonder problemen. Dus ligt de oorzaak bij de computer? Maar waar precies? Vermits de fan op het koelblok van de cpu en de fan in het voedingsblok normaal draaien, het groene lampje St-by- led en het rode lampje memory- led branden, de dvd player en de rewrite player ook normaal werken, vind ik het raar dat er geen beeld op het scherm komt bij het opstarten. Als ik de monitor aanzit brandt het groene ledje en valt na enkele ogenblikken weer weg(geel ledje) terwijl er op het scherm de tekst Going to off mode verschijnt. Deze tekst verscheen ook bij de andere pc toen ik hem normaal afsloot in Windows door de klikken op "Afsluiten" Deze tekst komt altijd bij het afsluiten van het O S Windows. Maar het verschil is dat de monitor geen signaal krijgt van het bios dat het kan starten. Bij mijn andere pc wordt het goedkeuringssignaal wel gegeven en verschijnt de bios versie en andere opstartdata op het scherm van de monitor. De video kaart is dus stuk omdat het geen positief signaal ontvangt van de bios. Ik heb een andere nog goed werkende nvidea kaart in een pci slot geplaatst, maar dit werkte niet. Dus om volledige zekerheid te hebben zou ik met een nieuwe AGP grafische kaart moeten testen om te zien of het aan de video kaart of het mobo te wijten is. Wat denk jij ervan?
Aan Niekie
Dat besef ik goed, maar ik wil er zeker van zijn en eerst testen of mijn AGP videokaart nog in orde is. Is dit zo, dan zal het moederbord ofwel de voeding de oorzaak zijn. Als de vier elco's niet goed zijn gesoldeerd dan heb je een punt.
gilberto
  Met citaat antwoorden