Los bericht bekijken
Oud 1 May 2019, 18:06   #2
anoniem44990
Guest

Standaard Geen beeld bij opstarten pc

Even een aanvulling. Ik heb een videokaart uit een oude pc die past in een pci slot geplaatst in mijn computer, maar zonder resultaat. Deze video kaart is niet stuk en werkt op de oude pc nog altijd uitstekend. Dit doet me vermoeden dat het een software probleem is met de bios die de grafische kaart niet vindt of herkend.

Maar normaal gezien is er ook een driver voor de monitor die moet worden ge´nstalleerd. Gebeurd dit zonder beeld op het scherm en in dos mode? Maar wat misschien wel belangrijk is! De monitor is gekocht bij de oude computer met de iso-en pci sloten.
De computer waar de videokaart in het APG slot steekt is niet samen gekocht met deze monitor maar met een andere Philips monitor.
Misschien speelt dit een rol in het geheugen van de bios. Maar vermits ik ook de tweede aangekochte monitor heb aangesloten op de pc waarmee hij is samen gekocht, en geen resultaat gaf, kan het natuurlijk ook iets anders zijn. Ik weet het niet ,misschien dat iemand van jullie nog andere suggesties heeft;

gilberto
  Met citaat antwoorden