Los bericht bekijken
Oud 23 September 2015, 12:33   #5
anoniem49196
Guest

Standaard

De lijst met 'Onlangs geopende items' in Windows 7 toont allerlei bestanden: afbeeldingen, e-mails, Word bestanden enz.

Ook ik heb gezocht naar een mogelijkheid om 'Onlangs geopende items' toe te voegen aan het startmenu van Windows 10, maar tot nu toe tevergeefs.
Ik behelp me nu met jump lists.
Veel gebruikte programma's zoals Word, Photofiltre (voor kleine aanpassingen aan afbeeldingen enz.) heb ik vastgemaakt aan de taakbalk.
Een rechtsklik op het pictogram van zo'n programma in de taakbalk levert dan een lijst op met recent geopende items.
Wanneer je de muisaanwijzer boven een van die recent geopende items houdt, verschijnt er aan het einde van die regel een punaise. Klik op die punaise om dat item vast te pinnen aan de lijst.
Wat is het voordeel van vastpinnen? Wanneer je een programma als CCleaner gebruikt, worden standaard de jumplists met recent geopende items gewist. Vastgepinde items blijven echter bewaard.

Het is dus minder dan wat je gewend bent, maar misschien heb je er wat aan.

Het kan zijn dat bij jou de jump lists uitgeschakeld zijn.
Zo schakel je jump lists in:
Klik op Start > Instellingen > Persoonlijke instellingen > tab Start > zet het schuifje onder 'Recentelijk geopende items in Jump Lists in Start of op de taakbalk weergeven' op Aan.

Wanneer je die jump lists niet voldoende vindt, kun je overwegen om gebruik te maken van een ander Start menu.
Een gratis mogelijkheid is Classic Shell: http://www.classicshell.net/
Na installatie van Classic Shell ziet het startmenu er bijna net zo uit als in Windows 7. Je hebt dan weer de vertrouwde 'Recent geopende items' terug, waarmee je een volledig overzicht hebt van alle onlangs geopende items, of dat nu afbeeldingen, Word bestanden of pdf's zijn.
  Met citaat antwoorden