Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Hardware overige (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=144)
-   -   IP Camera Buiten en Spinnenwebben (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=82277)

anoniem13515 4 April 2019 22:58

IP Camera Buiten en Spinnenwebben

Zijn hier ook gebruikers van IP Camera's, die ook steeds last hebben van Spinnenweb voor camera, waardoor je niets meer ziet als het donker is?

Hier steeds in de nok van de schuur last van, camera kijkt door gat hout naar buiten, dak steekt iets over, cm. of 15.

Er is spray voor, maar ik hoor liever iets van gebruikers wat ze er tegen doen.
Misschien zelf wat in elkaar geknutseld.
Ik hoor het graag.

Nu kan ik zowat dagelijks met de (zacht Nylon) ragebol op lange steel langs de camera vegen en ruim er omheen.
Soms doe ik het heel vlug, met camerabeeld op tablet, zodat je de spin ziet in het donker.
Maar krijg hem niet te pakken.
Ik doe dat altijd heel vlug, m camera heen raggen en ook ruim in de nok, dan ragebol gauw naar de grond toe, uitkloppen op de stenen tegels, in het volle licht van de led schijnwerper die op de grond schijnt.
Maar nooit een spin te zien, balen.
De volgende avond hangt er weer een web, wordt je niet goed van, zo heb je niets aan de camera.

Hoe krijg je die spinnen toch weg, gif maakt mij nu ook niet meer uit.

Er is van alles te koop zo te lezen, maar wat werkt er nu echt, want zo lekker kun je er niet bij?

anoniem30973 5 April 2019 01:12

Ik lees vaak dat mensen "met een kanon schieten op een mug".
Dat kan ook op een spin? :rolleyes:

anoniem14733 5 April 2019 18:53

Ik ken het probleem Burgkop, maar zou niet weten wat er aan te doen.
De mensen die ik ken doen hetzelfde als wat jij ook doet, met een doek of een ragebol er even overheen. Maar het is bijna niet tegen te houden.
Soms zitten er gaten en kieren in de buurt en is het handig die goed dicht te kitten, wil wel eens helpen.
Maar zo'n camera is nu eenmaal een ideaal plekje voor een web te maken dus het gebeurt ook wel dat spinnen van "verder weg" toch wel weer de route naar de camera vinden.

anoniem26138 6 April 2019 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger (Bericht 687425)
Soms zitten er gaten en kieren in de buurt en is het handig die goed dicht te kitten, wil wel eens helpen....

Beste advies.
Als je een geheel gladde omgeving hebt zonder de schuilgaten dan zit die spin er niet graag.
Alleen jammer dat de camera zelf voor een soort schuilhoek zorgt.

anoniem13515 6 April 2019 16:17

Daarom dacht ik aan een soort gif.
Als ie er overheen loopt, dat de spin dan buikpijn krijgt.
Ik weet niet of er iets bestaat, zeg maar een model als velletje schuurpapier met een lijmlaaf om op te plakken en aan de zicht kant een gif laag of eventueel een lijmlaag (vliegenvanger plakstrip) ben daar niet zo voor, is toch zielig, ze zijn wel nuttig.
Maar kom je daar met de ragebol tegen, zit alles weer onder de pikzooi.
Naden en kieren zitten er zat.
Hij moet zich ergens wezenloos van schrikken als ie buiten zijn holletje komt.
Ik kan er ook niet steeds op de ladder bij gaan staan en dan Boe roepen als ik hem zie.:D

Het lijkt wel of ze op elkaar wachten, is de een weg is, komt er weer een ander.
Nee, is niet altijd dezelfde, zie je ook aan het model.
Lopen nogaleens in beeld :@

anoniem14733 7 April 2019 14:58

Hahahaha Boe roepen... LoL... ik denk dat ik mezelf meer zou verschrikken dan de spin als ie naar buiten komt. :D
Afhankelijk van de grootte.
Ik zou het echt niet weten maar zal dit topic volgen voor als er nog iemand met een goed idee komt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.