Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Providers (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=141)
-   -   Bericht van Ziggo - Over ander pakket (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=82254)

anoniem13515 6 March 2019 22:57

Bericht van Ziggo - Over ander pakket

Zullen wel meerdere mensen hebben gehad, ze gaan de pakketten veranderen.
Ik heb het Basis al-in-one pakket. Tv Start en internet snelheid 25 Mbps downloaden en 2.5 Uploaden. Tel. per minuut.
Dat blijft allemaal hetzelfde en nu krijg ik een maandelijkse verlaging van € 9,55
Wat zeg je, een verlaging !!!!!!!!

Dat bestaat toch niet !!!!!!!!

Jawel hoor.

Nu kan ik ook een duurder pakket nemen, dan blijft het allemaal hetzelfde.
Maar wat zou dan het handigste pakket zijn?
Maakt de snelheid voor normaal gebruik wat uit?
Grote bestanden haal ik zelden binnen en dat het wat langer duurt maakt mij niet zoveel uit.
Films online bekijk ik nooit.

Het enige wat moeders wel zou willen is digitaal opnemen, ze gebruikt nu een 2e kaartje om digitaal te kunnen kijken.
Opnemen doen wij met meerdere analoge dvd recorders, maar kan dus niet met alle zenders. (Ziggo heeft gelukkig nog veel Analoge zenders.)

Wij gebruiken eigenlijk in principe 2 aparte tv systemen (geen ruzie wat je wilt zien ;)
Willen wij apart houden, zelf heb ik dat Ziggo Mediaboxje, maar kun je ook niet mee opnemen.

Ik koop liever zelf eventueel een ander doosje, als het kan, dan huren van Ziggo, zal wel weer onevenredig duur zijn.

Ideetjes?

anoniem42071 7 March 2019 11:54

Nou nog even en Ziggo stopt (per regio) met het gebruik van analoge uitzendingen.
Zie de kop boven deze site: https://www.ziggo.nl/klantenservice/...io/analoge-tv/

Verder vermeld je niet wat het nieuwe pakket inhoud, dus wordt het een beetje lastig zo.

Niek

anoniem13515 7 March 2019 20:13

Volgens Ziggo zou dat nog wel een jaar kunnen duren, Analoog, ze konden in ieder geval niet zeggen wanneer het stopt in deze regio.
dat het al stopt, daar heb ik de pest over in, dat snap je, gebruik het elke dag, al is het allemaal achterhaald.
Zodra het stopt, stap ik waarschijnlijk over naar een ander, dan zitten al die providers immers op Digitaal en dan maakt het voor mij niet meer uit bij wie ik zit.
Doordat Ziggo nog de enige is met analoog, ben ik blijven hangen.

Ik kan nu dus op die 25 Mbps blijven zitten, weet niet wat ik precies kwijt ben straks, maar denk iets onder de 40 euri.

Kan dus kiezen voor het momenteel laagste pakket van 40 Mbps of meer.
De vraag is daarom of ik daar nu wat van merk, 25 0f 40 Mbps
Volgens mij heb ik al jaren 25 Mbps en was het in het begin 20.
Ik weet even niet hoelang ik bij Ziggo zit, daar voor allemaal andere namen.

Dat je kan kiezen voor meer zenders snap ik, gaat nu dus puur om de snelheid, of dat nut heeft.

Zie ook:
https://www.ziggo.nl/pakketten/?gcls...E&gclsrc=aw.ds

anoniem42071 7 March 2019 21:19

Ik zit op 300 Mbps via glasvezel en dat werkt lekker.
Of 25 Mbps in de toekomst nog voldoet kan ik niet bepalen.
Vergeet niet dat websites van steeds meer data worden voorzien die allemaal over dat lijntje moeten.

Niek

anoniem26138 8 March 2019 16:11

Ik herinner mij dat jij ook van UPC kwam ? Bij mij was dat 10 Mb down, 0,5Mb up, tot het hier in één keer naar 25Mb ging, maar ik weet niet meer of Ziggo het al had overgenomen.

Transport van data is maar één aspect van de snelheid, de begin- tussen- en eindstations moeten de data verwerken, en ook voor hen neemt de inhoud toe.
Een verhoging van 25 naar 40 mB (60%) zal naar mijn >grove< schatting voor noodzakelijk Internet gebruik niet meer tijdwinst dan 15% opleveren bij het laden..

Zou je b.v. media in HD willen bekijken dan zal het zeker uit gaan maken, maar dat doe ik in ieder geval niet; een video van Youtube is voor mij met 25 Mb prima te bekijken, en mijn PC is al wat jaartjes.
En bulkdownloads, die gaan merkbaar sneller.

Ik vind het een aardig maar vreemd verhaal over het (toch flink) verlagen van het prijspakket. Beter goed lezen :D

anoniem14945 8 March 2019 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter (Bericht 687276)
Een verhoging van 25 naar 40 mB (60%) zal naar mijn >grove< schatting voor noodzakelijk Internet gebruik niet meer tijdwinst dan 15% opleveren bij het laden..

Ga je bij normaal browsen niks van merken, alleen bij downloaden van grote bestanden.

Ik heb zelf de 40 Mbit van Ziggo. Als ik voor tien euro minder naar 25 Mbit zou kunnen, zou ik het meteen doen.

anoniem13515 3 April 2019 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter (Bericht 687276)
...........

Ik vind het een aardig maar vreemd verhaal over het (toch flink) verlagen van het prijspakket. Beter goed lezen :D

Heel goed gelezen, en toevallig verleden week aan de telefoon ook nog overgehad met ziggo, klopt wel, gaat deze maand in.

Wat snelheid betreft dus niet nodig om naar 40 Mb te gaan.
maar ja, als je straks digitaal wilt opnemen, heb je een Mediabox XL nodig, krijg je automatisch een hogere snelheid.

Nu nemen wij analoog veel op wat wij willen zien, op 2 tv's, volledig gescheiden.
Gaat dan straks een probleem worden, want ze vertelden bij Ziggo dat je maar 1 XL doos kan krijgen.
De standaard mediabox mocht je wel gebruiken, maar die kan niet opnemen.
Daar heb ik dan niets aan.

Ze zijn momenteel ergens mee aan het experimenteren, maar was mij niet precies duidelijk waar het over gang.

Eigenlijk zouden ze mij tegemoet moeten komen door - liefst gratis - 2 xl boxen te geven, dan is het probleem opgelost.
Per slot kunnen wij door hun schuld de 5 hd recorders niet meer gebruiken.

Kun je eigenlijk niet zelf een doos kopen om op te nemen?

Als alles straks tegen zit bij Ziggo, dan maakt het ook niet uit bij welke leverancier ik blijf, niet dan, dan kies je denk ik anders; gewoon de goedkoopste. En kun je zomaar na vele jaren, als trouwe klant, weg zijn.
Waarschijnlijk ben ik niet de enige die er zo over denkt.

anoniem26138 3 April 2019 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door burgkop (Bericht 687412)
Nu nemen wij analoog veel op wat wij willen zien, op 2 tv's, volledig gescheiden.
Gaat dan straks een probleem worden, want ze vertelden bij Ziggo dat je maar 1 XL doos kan krijgen.

Gaat dit om een box waarop je een analoge TV aan kan sluiten om het digitale signaal te kunnen kijken ? (Heet een DVB-C ontvanger)
Kijk hier onder de kop "Hoe zit het met de tweede tv op de slaapkamer of op zolder ?"
Ik lees daar dat je er maximaal 2 extra kan kopen, à € 29,95.

.

anoniem66408 4 April 2019 18:39

Ik vind je drie stukken tekst nogal verwarrend.

Wat is nu echt je vraag? (of vragen)

Moeders kijkt digitaal, maar wil ook digitaal opnemen en dat doe je al met
meerder analoge DVD recorders. Wat later 5 Analoge HD recorders blijken.
Je zegt dat je na jaren weg wil als trouwe klant, maar je bent alleen klant gebleven omdat Ziggo als enige analoog uitzond.
Nu zij ook stoppen met analoog is het hun schuld.
Nogmaals, wat wil je weten?

Even off-topic.
Ik heb gisteren de nieuwe Ziggo NEXT box binnengekregen die ik twee dagen eerder had aangevraagd.
Wat een verbetering tov de oude Horzonbox.
Samen met het gratis kleine kastje voor de slaapkamer, en de mogelijkheid op tablets, Chromebooks etc ook te kijken ben ik tevreden.

anoniem13515 4 April 2019 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter (Bericht 687414)
Gaat dit om een box waarop je een analoge TV aan kan sluiten om het digitale signaal te kunnen kijken ? (Heet een DVB-C ontvanger)
Kijk hier onder de kop "Hoe zit het met de tweede tv op de slaapkamer of op zolder ?"
Ik lees daar dat je er maximaal 2 extra kan kopen, à € 29,95.

.

In de grote tv zit een DVB-C ontvanger.
Daar kun je niet mee opnemen. Mocht het wel kunnen hoor ik het graag ;)

Bij KPN kun je 2 kastjes krijgen en op beide opnemen.
Dat neem je in principe op, in de "cloud".
Maar is op beide kastjes weer terug te zien, dus op beide tv's hetzelfde.
Dat willen wij niet, moet geheel gescheiden zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.