Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Vraag het de redactie - (geen technische vragen) (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=159)
-   -   DigiD - wat zijn uw ervaringen? (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=37187)

anoniem13203 5 March 2007 16:18

DigiD - wat zijn uw ervaringen?

Aan DigiD, de digitale inlogcode voor de overheid, valt bijna niet meer te ontkomen (tenzij u uw belastingaangifte nog gewoon op papier invult ;-) . Wat zijn uw ervaringen met DigiD? Met aanvragen, activeren, in het gebruik? We horen het graag!

dutch-online 5 March 2007 16:22

digid werkt prima

ook bij de gemeentelijke instellingen kun je er al veel gebruik van maken,
b.v een afspraak maken om je rijbewijs te verlengen etc etc , en op die manier hoef je niet meer in de rij , klasse

anoniem13576 5 March 2007 17:14

Ik heb geen DigiD en toch doe ik die belastingrommel online :confused:

Of heb ik een DigiD zonder dat ik het zelf weet....:mrgreen:

anoniem13187 5 March 2007 17:52

Er zijn ook nog steeds mensen die helemaal geen belasting aangifte hoeven te doen.
Dus heb ik ook nog geen DigiD nodig.

anoniem18037 5 March 2007 18:39

Ik heb wel digide en ik vond het aanvragen er vervelend want je kan niet controleren of de gebruikersnaam al ingebruik is, daardoor moet je steeds weer helemaal opnieuw het formuliertje invullen iclusief het W.W.
Verder liep het wel ardig.

dutch-online 5 March 2007 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ctrlaltdelete (Bericht 299636)
Ik heb geen DigiD en toch doe ik die belastingrommel online :confused:

Of heb ik een DigiD zonder dat ik het zelf weet....:mrgreen:

vanaf dit jaar kun je belasting aangifte niet meer zonder digid doen
en zo komen er nog meer zaken dus er zonder kan straks bijna niemand

anoniem15441 5 March 2007 19:31

@Annamarie

Veel ervaring heb ik niet,pas een keer een beroep gedaan op mijn gemeente.
Dit werd vlug afgehandeld,maar,voor een paspoort en rijbewijs moet ik weer naar de loketten,is wel begrijpelijk,het oude moet ingeleverd worden.
Frapant vond ik wel dat ik me nergens kon inloggen bij de SVB soc.verz.Bank.
Opzicht is dit toch een verbetering,hoef je geen nummertje te trekken om een dienst te kunnen vervullen en te wachten voor een loket,dus een uitkomst.
Het is alleen jammer ,dat er weer een heel klein stukje sociaal contact verdwijnt.

anoniem13425 5 March 2007 20:14

Ik heb al een DigiD sinds de belastingaangifte van vorig jaar en de aanvraag is voor zover ik me herinner prima verlopen. Ook nu weer online aangifte gedaan; no problemo. Je krijgt ook netjes een berichtje op je scherm dat de aangifte is ontvangen....

(DigiD is gewoon een gebruikersnaam en wachtwoord ctrlaltdelete; vandaar dat je het kennelijk niet in de gaten hebt)

anoniem13576 5 March 2007 20:26

Citaat:

(DigiD is gewoon een gebruikersnaam en wachtwoord ctrlaltdelete; vandaar dat je het kennelijk niet in de gaten hebt)
Oh.... dat heb ik al jaren bij die blauwe website :cool:
Ik mag ook ondertekenen met "Directeur", ik moet er zelf elke keer weer om lachen.:mrgreen:

*zoekt belastingmap*

In 2004 kreeg ik een gebruikersnaam en wachtwoord voor de elektronische aangifte.
Het woord DigiD hadden ze toen nog niet bedacht.

anoniem18037 6 March 2007 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ctrlaltdelete (Bericht 299686)
Oh.... dat heb ik al jaren bij die blauwe website :cool:
Ik mag ook ondertekenen met "Directeur", ik moet er zelf elke keer weer om lachen.:mrgreen:

*zoekt belastingmap*

In 2004 kreeg ik een gebruikersnaam en wachtwoord voor de elektronische aangifte.
Het woord DigiD hadden ze toen nog niet bedacht.

Voor bedrijven is het tot nu toe nog niet perse nodig als het goed is krijg je een inlognaam en nummer van de mensen met de blauwe envelopen en kan je online aangiften doen.
Ook zo voor btw afdrachten, enz. De belastingdienst zet die voor je klaar bij het ondernemersloket.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.