Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Forum informatie en mededelingen (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=151)
-   -   Toch maar even voorstellen? (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=81560)

Moderator 15 June 2017 22:09

Toch maar even voorstellen?

Ik heb dit geloof ik nooit gedaan en aangezien ik laatst een meisje genoemd werd ( :mrgreen: ), ga ik toch even kort vertellen over mezelf.

Ik ben nu 46, ben dit jaar 23 jaar getrouwd en ook al 22 jaar gezegend met 2 zoons, die sinds kort uitgevlogen zijn :)
In het dagelijks leven rij ik treinen door Nederland voor NS, iets wat ik al ruim 15 jaar met veel plezier doe. Daarvoor ben ik zo'n 10 jaar werkzaam geweest als touringcarchauffeur (5 jaar) en lijnbuschauffeur (ook 5 jaar).

Hoe lang ik al lid ben van het forum, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik al lid was toen we nog in de oude Disqus omgeving zaten (de roomgele achtergrond), dus al een aardige tijd :)

Ik ben in 2008 begonnen als inval moderator voor Modje, nam gaandeweg vaker voor haar waar en sinds een jaar of 6 eigenlijk alle taken overgenomen.

Dat was het wel zo'n beetje geloof ik, nu weten jullie een beetje wat er achter de (Backup) Moderator schuilt.

erikdenhouter 15 June 2017 22:42

Die treinen, daar verras je me mee zeg, ik had het beeld van een plaatsje bij de CI redactie (co) Waarom ? Geen idee, aan het begin ingeslopen, en nu pas ontkracht 8-|

Moderator 15 June 2017 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter (Bericht 680786)
Die treinen, daar verras je me mee zeg, ik had het beeld van een plaatsje bij de CI redactie (co) Waarom ? Geen idee, aan het begin ingeslopen, en nu pas ontkracht 8-|

Ik ben zelfs nog nooit bij HUB of ReShift binnen geweest :mrgreen:
Doe alles gewoon thuis en vrijwillig.

BlackTiger 16 June 2017 02:22

Ehmz.... ik ga me even ergens staan schamen in een hoekje want ik was degene die je dus als vrouwelijk personage uit maakte. :oops: :-$

Ik was het helemaal vergeten inderdaad, ik verwarde je met Modje. *-)

Anyway, is in elk geval weer een goede om weer eens in het oude geheugen te prenten hier.

Heej... Touringcarchauffeur? Da's interessant, misschien zijn we elkaar wel eens tegen gekomen. Ik heb van 1990 tot ong. 1997 op de touringcar gereden. Ons bedrijf reed veel voor Snoeyink Reizen in die tijd, althans vanaf 1994 ongeveer dacht ik.
Daarna even stadsbuschauffeur maar werd al snel afgekeurd waarna m'n tijd in de ICT begon, althans professioneel, hobbymatig was dat al vele jaren eerder.
Treinen rijden, lijkt me prachtig werk, wilde ik vroeger ook al doen maar in die tijd duurde de opleiding lang en je moest wiskunde kennen en zo, ben ik niet zo'n held in. :)

Desperado 16 June 2017 07:40

Eigenlijk is het werk bij dit forum , wel iets dergelijks .
Ook hier moet je alles goed op de rails houden.

Heb toevallig nogal wat vrienden die op de trein zitten ,of in de trein.
een buurman een paar straten verder ,is al 65 maar stopt pas in Oktober als machinist.
En er zijn een paar Conducteurs, die als hobby , fanatieke wielrenners zijn.

Deze mensen allen in het Oosten van Nederland.

Moderator 16 June 2017 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger (Bericht 680788)
Ehmz.... ik ga me even ergens staan schamen in een hoekje want ik was degene die je dus als vrouwelijk personage uit maakte. :oops: :-$

Ik was het helemaal vergeten inderdaad, ik verwarde je met Modje. *-)

Anyway, is in elk geval weer een goede om weer eens in het oude geheugen te prenten hier.

Heej... Touringcarchauffeur? Da's interessant, misschien zijn we elkaar wel eens tegen gekomen. Ik heb van 1990 tot ong. 1997 op de touringcar gereden. Ons bedrijf reed veel voor Snoeyink Reizen in die tijd, althans vanaf 1994 ongeveer dacht ik.
Daarna even stadsbuschauffeur maar werd al snel afgekeurd waarna m'n tijd in de ICT begon, althans professioneel, hobbymatig was dat al vele jaren eerder.
Treinen rijden, lijkt me prachtig werk, wilde ik vroeger ook al doen maar in die tijd duurde de opleiding lang en je moest wiskunde kennen en zo, ben ik niet zo'n held in. :)

Dat stukje was meer met een knipoog geschreven hoor ;)

Ik heb inderdaad ook wel eens voor Snoeyink gereden (Schiks Reizen), maar reed eigenlijk meer voor Montemar. Veel betere pendels :mrgreen:

De opleiding voor machinist was toen inderdaad een stuk langer (ook de opleiding die ik heb gehad -3 jaar- was een stuk langer dan de opleiding tegenwoordig -1 jaar-). Wiskunde, natuurkunde, het is allemaal een stuk beter te snappen als je dat in je pakket had inderdaad (nog steeds hoor).

Moderator 16 June 2017 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desperado (Bericht 680790)
Eigenlijk is het werk bij dit forum , wel iets dergelijks .
Ook hier moet je alles goed op de rails houden.

Heb toevallig nogal wat vrienden die op de trein zitten ,of in de trein.
een buurman een paar straten verder ,is al 65 maar stopt pas in Oktober als machinist.
En er zijn een paar Conducteurs, die als hobby , fanatieke wielrenners zijn.

Deze mensen allen in het Oosten van Nederland.

Ik zit al een jaar of 10 in Utrecht, maar ben in Nijmegen begonnen :)

We hebben inderdaad een aantal sporters in dienst, wielrenners, hardlopers.

porrelaar 16 June 2017 12:06

Fijn dat jij je nu op deze manier hebt voorgesteld, Moderator.
In het verleden had je het wel eens kort over je vrouw, maar dat zegt niets over jouw geslacht. Mijn zus noemt haar partner ook haar vrouw.

Elders schreef je onlangs: "Ik ben al een jongetje sinds 1970." Tja, wat wilde je daar nu mee zeggen? De verwarring werd door die opmerking alleen maar groter: had je in 1970 een geslachtsverandering ondergaan?
Maar nee, nu weten we hoe het echt zit. Poeh, een hele opluchting, want ik brak er mijn hoofd over...

(En dit stukje is ook met een knipoog geschreven, want ik vind het heel leuk dat je wat over je werk hebt verteld ;))

Aladin 16 June 2017 18:58

Dus lang na de forummeeting erbij gekomen :-)
Dit is ook het derde forum dacht ik sinds 98.

Het 2e kwam er omdat er teveel over wat anders werd geteut. Dat werd daar verboden zelfs op gegeven moment en bleven veel mensen weg(of zelfs een ban) want tis ook een stukje eigen entertainment natuurlijk.

Het 1e en 2e hebben nog een tijdje naast elkaar bestaan zelfs.
Meende dat "modje" de roodharige schone is en bevriend met de toenmalige admin die al heel lang uit beeld is.

Er gebeurd hier niet zo veel meer(kom soms maanden niet meer) en tis me ontgaan dat het nu moderator is ipv modje

Aladin 16 June 2017 19:00

owh 2002 was die forum meeting zie ik net in me fotoalbum :-) Dacht 2005 haha.
Ja tijd gaat snel als je ouder wordt.

edit: o ja dit forum startte op in 2005. Had al wel poosje proef gedraaid in stilte voor ingewijden :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.