Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Forum (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=131)
-   -   Vragen aan Admin (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=32914)

BlackTiger 5 November 2006 22:41

Ik weet niet wat er verandert is, maar nu werkt het automatisch als gelezen markeren weer voor geen meter.:(
Verder is de upgrade naar 3.6.2. nog niet gedaan terwijl daar de nodige fixes weer in zitten.
Deze week zelf meegemaakt op een door mij beheerd forum waar de "nieuwe posts" optie wel heel erg rare waarden aangaf.

BlackTiger 5 November 2006 22:48

Ah, nu werkt de automatische markeer gelezen opeens wel weer zoals eerst....

FooBar 6 November 2006 07:14

"zoals eerst"
Nog steeds niet goed dus...helaas :(

administrator 6 November 2006 08:36

Hier even een update voor degene die gemerkt hebben dat er afgelopen weekend een aantal postings verdwenen is:

Wegens een probleem op de server hebben we afgelopen zondag noodgedwongen een backup van het fourm terug moeten zetten, waardoor de postings van zaterdag de 4e helaas verloren zijn gegaan. Het probleem is inmiddels opgelost, maar de ontbrekende postings zijn definitief niet meer terug te halen. Excuses voor het ongemak!

Admin

administrator 6 November 2006 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger (Bericht 270883)
Ik weet niet wat er verandert is, maar nu werkt het automatisch als gelezen markeren weer voor geen meter.:(
Verder is de upgrade naar 3.6.2. nog niet gedaan terwijl daar de nodige fixes weer in zitten.
Deze week zelf meegemaakt op een door mij beheerd forum waar de "nieuwe posts" optie wel heel erg rare waarden aangaf.

Ik denk dat dit te maken heeft met het terugzetten van de backup. De upgrade naar 3.6.2 staat klaar om uitgevoerd te worden, maar er moeten eerst even een paar andere maatregelen getroffen worden om een herhaling van de problemen van afgelopen weekend te voorkomen, alvorens we de upgrade uitvoeren. Daarna zal ik meteen de settings van de nieuwe postings/ gelezen berichten optie aanpassen, zodat alle informatie voortaan in de database wordt opgeslagen. Dan zou het beter moeten werken i.m.h.o.

groet,

Admin

BlackTiger 6 November 2006 14:49

Dat klopt Admin.
Na mijn posting werkte het opeens wel zoals voorheen, maar da's inderdaad nog niet 100%. Hopelijk is het dan straks beter.

Zoals ik het lees hebben jullie er nog wat werk aan. Hopelijk heeft het niet aan de boardsoft gelegen dat de problemen ontstaan zijn.
Succes met de upgrade!

pimspage 10 November 2006 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door administrator (Bericht 270931)
De upgrade naar 3.6.2 staat klaar om uitgevoerd te worden,

Daar kan je beter 3.6.3 van maken, want die is inmiddels ook alweer uit.... :mrgreen:

BlackTiger 10 November 2006 16:35

Klopt en die bevat ook nog eens 50 bugfixes en een belangrijke securityfix. Mijn forums zijn al geupgrade, ik kijk wel uit, die security upgrade zijn meestal toch wel verstandig om snel te doen.
Er is ook een tijdelijke patch voor, maar ik weet niet meer of die alleen voor 3.6.2 is of ook voor 3.6.1.

administrator 15 November 2006 12:53

Forum upgrade

Beste forumleden,

Het forum van Computer Idee is vanochtend opgewaardeerd naar de laatste versie van vBulletin, versie 3.6.3.
De upgrade is redelijk vlekkeloos verlopen, en na de initiele tests verwacht ik verder geen problemen.

Ik heb in het forum ook een nieuwe Nederlandse vertaling geinstalleerd, omdat de standaard vertaling die we eerder gebruikten niet goed genoeg was. We hebben de afgelopen tijd al heel veel teksten aangepast, maar iedere keer doken er weer nieuwe slechte vertaalde teksten op, vandaar dat ik ervoor gekozen heb de complete vertaling te vervangen door een betere "language pack".

Dit betekent dat bepaalde Nederlandse termen die voorheen in het forum werden gebruikt soms anders kunnen zijn dan voorheen, maar over het algemeen is de kwaliteit van de vertalingen een stuk beter.

vriendelijke groet,

Admin

rajo 15 November 2006 13:14

Kan het zijn dat uit de grijze balk bij gebruikersinstellingen, faq, enz het gebruikerspaneel weg is

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.