Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Forum (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=131)
-   -   Vragen aan Admin (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=32914)

administrator 7 September 2007 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronmar (Bericht 340329)
Admin,
Is het eenmisschien goed idee om een apart onderdeel "Office" te maken?

Dank voor de suggestie. Ik zal dit intern even overleggen, want ik denk zelf ook wel dat daar behoefte aan is. Kom ik nog op terug.

groet,

Admin

reintje 7 September 2007 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door administrator (Bericht 341384)
Dat komt omdat beeldbestanden boven een bepaalde grootte automatisch worden teruggeschaald door het forum naar een maximale grootte van 620 pixels breed. De applicatie die daarvoor gebruikt wordt kan alleen JPG bestanden maken.

groet,

Admin

Okay dank je. Dat ga ik uitproberen dan, want een png smaller dan 620 zou dus moeten kunnen.

- aangepast .... op 080907: Getest... *png kleiner wordt inderdaad wel geplaatst als * png

BlackTiger 7 September 2007 16:18

Citaat:

boven een bepaalde grootte automatisch worden teruggeschaald door het forum
Hoezo applicatie die dit doet kan alleen jpg aan? De forumsoftware kan dit toch zelf?
Citaat:

Maximum Width
(in pixels, 800 for example)
This only applies to image files of the extensions: bmp, gif, jpe, jpg, jpeg, png, psd, tif and tiff.
Idem voor Height. Dus feitelijk zou hij ook gif, bmp en png aan moeten kunnen, toch?

FooBar 8 September 2007 10:18

Ik denk dat Image Processor die gebruikt wordt (GD, Imagemagick?) alleen kan wegschrijven naar JPG. (Ik meen me te herinneren dat GD problemen had met de GIF-licentie en daardoor dat alleen dat formaat kan lezen.)

phpBB3 lost het overigens mooier op: als een plaatje kleiner is dan een bepaalde breedte wordt het in lijn met de tekst getoond, als het groter is verschijnt een link om op te klikken. Op die manier worden alle afbeeldingen in het oorspronkelijke formaat getoond, zonder dat de layout van het forum naar de knoppen gaat door te grote afbeeldingen. De enige restricties die nog gelden zijn bestandstype en -grootte. De kwaliteit die de gebruiker dus wenst te plaatsen wordt dus behouden, zonder dat kwalitatief hoogwaardige PNG's worden omgezet in een of ander wazig JPG-plaatje.

BlackTiger 8 September 2007 17:34

Dat zou kunnen, ik gebruik ook GD maar doe niet aan automatische verkleining dus het zo goed kunnen wat je daar zegt.
Phpbb3 kan dat misschien mooier doen, maar vBulletin heeft vele malen meer en mooiere opties in de software over het algemeen. Maarja, daar betaal je dan ook voor.

Ik weet niet zeker of vBulletin ook een soortgelijke optie heeft, je kunt er in elk geval wel thumbnails mee laten plaatsen, maar ben te lui om dat op te gaan zoeken hoe dat allemaal in zijn werk gaat.:)

FooBar 19 September 2007 22:32

Ligt 't aan mij of is 't forum sinds enkele dagen/weken zo'n 10 pixels breder geworden, opdat 't net niet meer in mijn 1024*768 scherm past?

cuizenier 20 September 2007 20:22

@Foobar

Bij mijn weten niet.
De schermresolutie staat hier bij mij op 1280 x1024 pixels.
Waar ik wel graag mee speel is met de Ctrl knop en dan het scrolwieltje van mij af bewegen,zodat het scherm vullender wordt.
Misschien bij toeval deze combinatie gebruikt ?

FooBar 21 September 2007 16:06

Ik ben niet aan Ctrl+scrollwiel geweest. Zoomfactor (rechtsonder te zien in IE7) staat ook netjes op 100%.

Overigens zijn jouw en mijn resolutie niet gelijk (ik 1024*768, jij 1280*1024). Dat maakt nogal een verschil: jouw scherm is meer dan 200 pixels breder. Aangezien ik maar zo'n 20px naar rechts kan scrollen, zul jij geen last hebben van dat probleem.

BlackTiger 21 September 2007 16:39

Misschien heeft Admin pixels gebruikt i.p.v. procenten voor de breedte? In dat geval gaat de breedte niet mee met de resolutie en krijg je dit soort grappen.:)
Maarja, alleen Admin kan dat beantwoorden, zoals gezegd heb ik zelf ook de indruk dat het iets breder is geworden. Ondanks dat ik ook een 1280x768 resolution gebruik (wide screen scherm). Doch zou ook kunnen dat ik het me verbeeld, ik weet het niet meer zeker.

administrator 26 September 2007 12:37

Het heeft waarschijnlijk te maken met de aangepaste header (bovenkant van de pagina) in het forum, deze neemt iets meer pixels in beslag dan voorheen. We zullen kijken of we het forum iets smaller kunnen maken.

groet,

Admin

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.