Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Forum (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=131)
-   -   Vragen aan Admin (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=32914)

BlackTiger 2 July 2007 19:03

Jammer dat Tjoekse zelf niet reageert, of durft ie niet?
Ik had namelijk dezelfde indruk als Richt, dat hij het voorstel van Richt een beetje nutteloos vondt en dat wij hier postcounts aan het opkrikken zijn.
En da's uiteraard volslagen onzin, postcounts interesseren mij bijv. totaal niet. Maar als je zo'n opmerking maakt tegenover anderen, mag je mijns inziens (al is het maar uit beleefdheid of respect) wel even aangeven wat je ermee bedoeld.
Als je zo'n mening ventileert, onderbouw die dan ook met minimaal een argument, want zomaar wat roepen kan iedereen. Kan ook zijn dat het helemaal niet op ons slaat, maar dan staat de opmerking wel vreemd tussen die vraag in.

Back on topic wat mij betreft, maar ik verwacht wel nog een antwoord van Tjoekse.

tjoekse 2 July 2007 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Richt (Bericht 326335)
en ja, ik erger mij hiet al sinds het nieuwe forum aan maar kom er nu pas mee, (vraag me niet waarom :p)

was eigelijk een reactie op deze zin van Richt.
hij ergert zich hieraan, wat ik niet echt iets vind om aan te ergeren.
nou ik erger me meer aan het andere, die postcount jagertjes.

BlackTiger 2 July 2007 22:02

Oh op die manier, dan is het dus bedoeld zoals ik al eigenlijk hoopte maar ik had twijfels, omdat ik de context even niet zag waarin je de reactie plaatste, nu wel nu je die zin van Richt aanhaalt.
Bedankt voor je reply!

reintje 2 September 2007 02:19

@Admin:
Waarom wordt, ongeacht het type beeldbestand dat ik upload vanaf mijn PC (*png, *gif, etc) dit altijd door het forum omgezet als *jpg?

Het is jammer want ik begrijp dat plaatjes in *png veel scherper worden.

ronmar 2 September 2007 13:09

Office als apart onderdeel in het forum

Admin,

Is het eenmisschien goed idee om een apart onderdeel "Office" te maken?
Ik zie dat er best nog al eens vragen zijn over o.a. Excel, Word, Powerpoint, etc. die in "overige" worden geplaatst.

Dit zou onderverdeeld kunnnen worden in bijv.
- Office 97
- Office 2000
- Office 2003
- Office 2007
- Open Office
- etc.

Ik ben zelf (zowel voor mijn werk als ook privé) een Office 2003 gebruiker, en dan met name Word, Excel en Acces en denk dan ook dat dit een positieve aanvulling zou zijn op het forum.

Een paar weken geleden heb ik er een poll op losgelaten, en de meningen liggen een beetje gelijk.
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=41364

Admin, wat denken jullie hier zelf van?

BlackTiger 2 September 2007 19:05

Lijkt me een goed voorstel, vermits er geen subcategorie's gemaakt worden, dan wordt het weer teveel van het goede en daar zijn gewoonweg niet genoeg vragen over.

1 forum onderdeel genaamd "Office vragen" waar je dus vragen over elke office versie inclusief Openoffice kunt stellen, lijkt me wel een goed plan, dan heb je ook een forum onderdeel wat je ook enigszins gevuld krijgt.

willem1940 2 September 2007 22:41

Hoe meer rubrieken, des te meer berichten/draden er in verkeerde rubrieken zullen optreden en het is hier al "tamelijk erg" daarmee, volgens mij óók wel een beetje doordat aan de rubriekbenamingen niet zo veel zorg is besteed als wel zou kunnen.

Rubrieknamen zou ik sowieso gekkenbestendig afgespijkerd willen zien: zodra er 2 "koppen", ook in totaal verschillende hoofdrubrieken, ook maar met 1 trefwoord op elkaar lijken vind ik dat FOUTUITLOKKING; voorbeeldje: zo'n woord als systeem of systemen.

Maar afgezien van dit soort strubbelingen waarbij de ontwerper (m/v) altijd op basis van tijdverspillende woordkloverij zijn/haar niet-helpend "gelijk" kan aantonen, kun je er in de grote lijn wel vergif op innemen dat meer valkuilen/voetangels/klemmen ook meer "vangsten" cq ongelukken opleveren.

Ideaal zou zijn, als de argeloze bezoeker aan 1 trefwoord in een rubriek al genoeg heeft en niet een gehoorzaamheidstraining of inburgeringscursus hoeft te doorleven om voor iedere posting eerst 2-10 (sub)kopregels aandachtig te leren ontleden en de onderlinge samenhang te vergelijken.

Mijn honden kun je echt niet bijbrengen dat "zit" op straat iets anders zou betekenen dan in huis of tuin.

Gelijkhebben helpt niet en vooral automatiseerders behoren dat te begrijpen.

Maar goed, als er in dit geval toch weer een extra (hoofd-)rubriek bij moet, dan zou ik daar als eerste naam in brengen: OFFICE-achtigen.

Valkuil: Office-achtigen zijn SOFTWARE.

Nog: "Open Office" bestaat zowel voor Linux als voor Windows.

Erger nog: de hele basis-opdeling "hardware/software" werkt contraproductief want een veel te hoog percentage postings in de (subrubrieken van) "Hardware" gaat om SOFTWARE en "Netwerken" blinkt daarin uit.

reintje 3 September 2007 00:07

.....en vervolgens wordt er weer gediscussieerd in een vragendraadje...:rolleyes:

willem1940 3 September 2007 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reintje (Bericht 340523)
.....en vervolgens wordt er weer gediscussieerd in een vragendraadje...:rolleyes:

Lijkt me moeilijk geheel te voorkomen als het om ingrijpende/opvallende wijzigingen/aanvullingen gaat die lang "mee" moeten.

administrator 7 September 2007 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reintje (Bericht 340264)
@Admin:
Waarom wordt, ongeacht het type beeldbestand dat ik upload vanaf mijn PC (*png, *gif, etc) dit altijd door het forum omgezet als *jpg?

Het is jammer want ik begrijp dat plaatjes in *png veel scherper worden.

Dat komt omdat beeldbestanden boven een bepaalde grootte automatisch worden teruggeschaald door het forum naar een maximale grootte van 620 pixels breed. De applicatie die daarvoor gebruikt wordt kan alleen JPG bestanden maken.

groet,

Admin

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.