Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Overige (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=147)
-   -   GSM zonder simkaart gebruiken (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=82179)

anoniem13446 16 November 2018 11:13

GSM zonder simkaart gebruiken

Kan je een oude GSM ook zonder simkaart gebruiken? bv. als muziek speler.

anoniem26138 16 November 2018 13:05

Wanneer die functie er op zit, zeker. Je kan alleen niet bellen, behalve 112 als noodnummer. En wanneer er Internet op zou zitten kan je alleen via Wifi verbinden, maar niet via een data-verbinding, dus dan ben je veel minder zeker van een verbinding onderweg.

anoniem13446 17 November 2018 01:19

IK wil niet bellen of internetten alleen als muziekspeler gebruiken. Maar wat betekend "als die functie er op zit" Als ik er een verlopen simkaart in steek vraagt hij een puk nummer (wat ik niet heb) en dat is het.Zonder simkaart gebeurd r niets. Het is een Nokia gsm

anoniem26138 17 November 2018 12:49

Dan was ik iets te kort door de bocht door te denken dat de telefoon SIM-lockvrij is.... En ik denk dat dat dus niet zo is.

De PUK code hoort bij de gebruikte SIM kaart, en wordt gevraagd wanneer je drie maal een verkeerde SIM-code voor die kaart hebt ingevoerd.

SIMlockvrij maken kan normaal gesproken gratis, wanneer er een geldige kaart van de originele provider in zit.
Verder kan je SIMlockvrij laten maken tegen betaling, maar waar weet ik niet.

anoniem13446 17 November 2018 13:35

Alleen de puk code weet ik niet.Het is er eentje van Base. Kan je niet aan de puk code geraken als je dat nummer, dat op de achterkant staat, ergens ingeeft?

anoniem14733 17 November 2018 14:58

Nee de puk is aan de sim verbonden en krijg je alleen van de provider waar de simkaart bij behoort. Deze wordt gevraagd als er te vaak een foutieve pin code is ingegeven zoals Erik al uitlegde.
De PUK wordt normaliter niet gevraagd bij een telefoon met simlock, dan krijg je een andere melding te zien.

In sommige gevallen kun je een telefoon zonder simkaart gebruiken, bij moderne toestellen met apps dus. Maar er zijn ook nog een aantal merken waar je niet langs de optie komt om pincode of 112 bellen heen komt.
Dat is een kwestie van proberen.

Een andere mogelijkheid is om van een kennis een verlopen simkaart te krijgen en proberen.

anoniem13446 18 November 2018 05:26

Ok. Bedankt voor de antwoorden. Zal eens op zoek gaan naar een vervallen simkaart met pincode.

anoniem14945 18 November 2018 19:48

welke Nokia gaat het om? Ik weet dat de N8 werkt zonder simkaart. Kan alleen niet bellen natuurlijk

anoniem13446 19 November 2018 01:49

Nokia X1-01.( heeft een super accu.Na 1 jaar niet gebruik te zijn nog steeds voor meer dan 3/4 geladen)
Kan er natuurlijk ook een prepaid simkaart voor kopen en die op telefoneren. Na x maand is die dan verlopen. Kan ik die dan nog altijd gebruiken om daarna de telefoon te gebruiken als muziekspeler?

anoniem54435 19 November 2018 09:15

Denk het niet op is op.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.